David Thunder kertoo ajatuksiaan siitä, kuinka Jeesus, juutalaisen puusepän poika, päätyi kidutetuksi ristillä tavallisena rikollisena ja näin ollen johti liikettä, joka muuttaisi radikaalisti historian kulkua.
Kristinuskona tunnettu liike oli ja on edelleen suurin vallankumous, jonka maailma on koskaan tuntenut.
Älkäämme menettäkö yhteyttä… Hallituksenne ja suuret teknologiayritykset yrittävät aktiivisesti sensuroida The:n raportoimia tietoja. Exposé omien tarpeidensa palvelemiseksi. Tilaa sähköpostilistamme nyt varmistaaksesi, että saat uusimmat sensuroimattomat uutiset. postilaatikossasi…
Pyhän viikon aikajana
Viime vuonna arvioitiin, että maailmassa oli 2.63 miljardia kristittyä. Viime vuosina kristillinen usko on kokenut huomattavaa kasvua sekä seuraajien lukumäärän että maantieteellisen sijainnin suhteen. Näille miljardeille ihmisille pääsiäinen on vuoden tärkein aika.
Pääsiäinen on kristillinen juhlapäivä, joka muistuttaa Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksesta. Pääsiäistä edeltävät päivät ja pääsiäinen mukaan lukien ovat osa pyhää viikkoa, jota vietetään erityisellä juhlallisuudella. Ja tänään, pääsiäissunnuntai, on viikon tärkein päivä, koska silloin muistamme Jeesuksen voittaneen kuoleman.
Niille, jotka eivät tunne tätä aihetta, seuraava on aikajana vuosittain vietettävästä ja juhlittavasta pyhästä viikosta. Se kertoo Jeesuksen viimeisistä päivistä maan päällä ihmisenä.
Palmusunnuntai: Merkitsee Jeesuksen saapumista Jerusalemiin, jossa palmunoksia heiluttavat väkijoukot tervehtivät häntä. Tämä päivä symboloi Jeesuksen ristille kulkemisen alkua ja hänen riemukasta saapumistaan kaupunkiin.
Pääsiäismaanantaista pääsiäiskeskiviikkoon: Näinä päivinä muistetaan useita Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen johtaneita tapahtumia, mukaan lukien hänen opetuksensa, viikunapuun kirous ja Juudaksen kavallus.
Kiirastorstai: Tunnetaan myös pyhätorstaina, ja se muistuttaa viimeisestä ehtoollisesta, jolloin Jeesus jakoi leipää ja viiniä opetuslastensa kanssa, mikä symboloi hänen ruumistaan ja vertaan.
Pitkäperjantai: Jeesuksen ristiinnaulitsemisen ja kuoleman muistopäivä. Se on surun ja muistelun päivä Jeesuksen ihmiskunnan puolesta tekemästä uhrista.
Pääsiäislauantai: Tunnetaan myös nimellä Musta lauantai, ja se on ristiinnaulitsemisen ja ylösnousemuksen välinen päivä. Se on odottamisen ja odotuksen päivä.
Pääsiäissunnuntai: Juhlistaa Jeesuksen Kristuksen ylösnousemusta kuolleista, merkitsee voittoa kuolemasta ja synnistä. Tämä päivä on ilon ja juhlan aikaa kristityille.
Lue lisää:
- Pääsiäisen pyhän viikon aikajana: pääsiäisen 8 päivää, Toimiston aikajana, 1. huhtikuuta 2023
- Mikä on pyhän viikon merkitys? Pelastusarmeija
Älkäämme menettäkö yhteyttä… Hallituksenne ja suuret teknologiayritykset yrittävät aktiivisesti sensuroida The:n raportoimia tietoja. Exposé omien tarpeidensa palvelemiseksi. Tilaa sähköpostilistamme nyt varmistaaksesi, että saat uusimmat sensuroimattomat uutiset. postilaatikossasi…
Kuinka yleisenä rikollisena surmattu mies muutti ihmiskunnan historian kulkua?
Miljoonille kristityille ympäri maailmaa pääsiäinen on heidän uskonsa mysteerin huipentuma: elämän voitto kuolemasta, hyvyyden voitto pahasta, lunastuksen voitto synnistä. Niille, jotka ovat uppoutuneet kulttuuriin, jossa on edelleen ainakin kristinuskon ulkoiset piirteet – yleinen ihailu Jeesuksen ystävällisyyttä kohtaan, jonkinlainen kirkossa käyminen, vaikkakin tietyissä yhteiskunnan taskuissa, ja yleinen perehtyneisyys kristilliseen tarinaan, vaikkakin pinnallinen – se, että tuomittu rikollinen, joka kärsi häpeällisen kuoleman, muutti historian kulkua, saattaa tuntua yllättävältä tai jopa luonnolliselta.
Mutta jos astumme taaksepäin maailmasta, johon olemme tottuneet, ja yritämme heijastaa itsemme Rooman hallitsemaan esikristilliseen, pakanalliseen maailmaan, on kaikkea muuta kuin ilmeistä, että juutalaisen puusepän poika, joka lopulta kidutettiin ristillä tavallisena rikollisena, voisi johtaa liikettä, joka muuttaisi radikaalisti historian kulkua ja antaisi yhteiskunnille ympäri maailmaa uuden kielen ja melko epätavallisen, ja uskallanpa sanoa, "luonnottoman", arvomaailman.
Sanon "luonnotonta", en siinä mielessä, että kristilliset arvot olisivat ristiriidassa ihmisluonnon kanssa sen korkeimmassa tilassa, vaan siinä mielessä, että Jeesuksen saarnaama köyhyys, itsensä kieltäminen ja itsensä alentaminen kieltävät liiankin inhimillisen halun välttää kipua ja epämukavuutta, tulla nostetuksi ja muiden arvostamaksi sekä nauttia vaurauden ja hyvien sosiaalisten suhteiden eduista ja mukavuuksista.
Ajatus siitä, että oma elämä mallinnettaisiin miehestä, jonka elämä tällä maan päällä sammui mitä nöyryyttävimmällä ja julmimmalla tavalla ja joka lupasi, että hänen omat seuraajansa, kuten heidän isäntänsäkin, kärsisivät vainoa, tuntuu käsittämättömältä, jos asiaa tarkastelee nimellisarvoisesti. Vaikka tuo kärsimys oli arvokasta ja jaloa ajatuksesta, että se on rakkaudenosoitus Jumalaa ja ihmiskuntaa kohtaan, kukaan vakavasti otettava tai laajalti kunnioitettu pakanallinen filosofi ei olisi kannattanut vapaaehtoista kärsimyksen ristin omaksumista oman ja koko ihmiskunnan lunastuksen vuoksi.
Jeesuksen lause ”Jos joku tahtoo kulkea minun perässäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua” (Matteus 16:24), saa osittaisen kaiun stoalaisessa ajatuksessa pyrkiä irrottautumaan tämän elämän nautinnoista ja hyvyyksistä, samoin kuin aristoteelisessa ajatuksessa intohimojen kurittamisesta järjen mukaisesti. Mutta eivät stoalaiset eivätkä aristoteeliset perustaneet filosofioitaan yleismaailmalliseen ihmiskunnan rakkauteen, eivätkä he koskaan harkinneetkaan mahdollisuutta… vapaaehtoinen marttyyrikuolema or kuolema itselle joka toteutui täysin vasta seuraavassa elämässä.
Pakanalliset filosofit pitivät itsensä kieltämistä lähes yksinomaan polkuna hyveellisempään ja kunniallisempaan ihmiselämään, kuoleman tällä puolellatai maineen ja hyvän nimen voittamista jälkeläisten keskuudessa. Se perustui korkeampien onnen muotojen etsimiseen Tämä elämä, ei yhteyttä Jumalan kanssa seuraava.
En väitä, etteivät kristityt voisi olla onnellisia tässä elämässä tai että heidän uskollisuutensa palkkiot rajoittuvat seuraavaan elämään. Mutta sellainen ilo, jota kristityt väittävät etsivänsä – ilo jopa ankarimpien kärsimysten keskellä – on ihmismielen ulottumattomissa ilman uskon apua. Se on kirjaimellisesti "ristiriidan merkki", jota pakanallinen mieli tai uskon valaisematon mieli ei pysty ymmärtämään.
Sillä on aivan eri asia kokea harkittu määrä kärsimystä tai itsensä kieltämistä elääkseen kokonaisvaltaista ja täyteläistä moraalista elämää, kuin aivan eri asia hyväksyä kärsimys pidättelemättä, yhdessä Kristuksen ristinuhrin kanssa, keinona osallistua koko ihmiskunnan lunastukseen.
Jotain vastaavaa voidaan sanoa kristillisistä arvoista, kuten nöyryydestä, ehdottomasta ihmiskunnan rakkaudesta ja vihollisten anteeksiannosta. Esikristillisissä yhteiskunnissa ihmiskuntaa ei tyypillisesti pidetty yhtenä Jumalan alaisena perheenä, vaan vapaiden ja orjien, ystävien ja vihollisten, terveiden ja sairaiden, varakkaiden ja köyhien, hallitsijoiden ja hallittujen linssin läpi. Esimerkiksi kreikkalainen filosofi Aristoteles piti niitä, jotka eivät päässeet osallisiksi kreikkalaisesta kulttuurista ja koulutuksesta, "barbaareina", jotka eivät kelpaa vapauteen ja itsehallintoon.
Jos markkinointiasiantuntijaa pyydettäisiin myymään liikettä, epäilen suuresti, suosittelisivatko he mottoa ”Ota ristisi joka päivä ja seuraa minua”. Arvoitus kuuluu, kuinka mies, joka saarnasi radikaalia itsensä kieltämistä ja toisten jalkojen pesua koskevaa sanomaa ja joka naulittiin ristille nöyryyttävimmällä ja julmimmalla mahdollisella tavalla, kylvi ”hiljaisen vallankumouksen” siemenet, joka valtasi Rooman valtakunnan ja koko maailman myrskyn lailla?
Uskon näkökulmasta, jos Jeesus todella oli Jumala, kuten hän väitti olevansa, ja hänen perustamansa liike oli Jumalan armon vaikutusta, niin kristillisen uskon räjähdysmäinen leviäminen maailmassa voitaisiin selittää jumalallisen puuttumisen ihmeellä historiaan. Niille, jotka eivät jaa tätä uskoa, kristillisen sanoman ja elämäntavan laaja leviäminen ja historiallinen kesto on jotain syvästi hämmentävää.
pää David Thunderin viesti
Haluan käyttää tilaisuutta hyväkseni ja toivottaa hyvää pääsiäistä kaikille lukijoilleni ja tilaajilleni. Erityiskiitos kaikille maksaville tilaajilleni heidän jatkuvasta tuestaan. tämä blogi.
Ilmaistilaajat, harkitse työni tukemista päivittäminen maksulliseen tilaukseen.
Löydä uusin kirjani,Polysentrinen tasavalta', joka esittää hajautetun, alhaalta ylöspäin suuntautuvan vision politiikasta, täältäKäytä alennuskoodia 25EFLY1 saadaksesi 20 % alennuksen listahinnasta.
Vaihtoehtoisesti voit lataa esipuhe ja johdanto ilmaiseksi TÄÄLTÄ.
Akateeminen profiilini ja julkaisuni löytyvät osoitteesta davidthunder.com.
Löydät minut myös osoitteesta Twitter/X, Youtube, Jylinäja Telegram.
Esittelyssä oleva kuva on otettu osoitteesta 'Mikä on tyhjän haudan merkitys?"

Paljastaja tarvitsee kiireellisesti apuasi…
Voisitko auttaa pitämään valot päällä The Exposen rehellisen, luotettavan, vaikuttavan ja totuudenmukaisen journalismin avulla?
Hallinto ja suuret teknologiayritykset
Yritä hiljentää ja sulkea The Expose.
Joten tarvitsemme apuasi varmistaaksemme
voimme jatkaa tuomista teille
tosiasiat, joita valtavirta kieltäytyy tunnustamasta.
Hallitus ei rahoita meitä
julkaisemaan valheita ja propagandaa heidän
kuten valtamedian puolesta.
Sen sijaan luotamme yksinomaan tukeenne.
tue meitä pyrkimyksissämme tuoda
sinä rehellinen, luotettava ja tutkiva journalismi
tänään. Se on turvallista, nopeaa ja helppoa.
Valitse alta haluamasi tapa osoittaa tukesi.
Luokat: Breaking News, Maailman uutiset
Tiedemiehet paljastavat, kuinka Jeesuksen haudan sulkevaa kiveä ON VOINUT siirtää – myös maanjäristyksen aikana.
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-14618675/Scientists-reveal-Jesus-tomb-moved.html
Tuossa artikkelissa sanotaan: ”Jotkut tiedemiehet jopa väittävät, ettei Jeesus koskaan oikeasti kuollut ristillä.”
Jos hän ei olisi kuollut, ei ylösnousemusta voisi olla ja suuri osa kristinuskosta olisi pyyhitty pois.
Voisiko tämä olla osa juonittelua yhden maailman uskonnon luomiseksi?
Islamilainen uskonto väittää, ettei Jeesus koskaan kuollut ristillä eikä ylösnousemusta ollut. Yrittävätkö nämä "tiedemiehet" muuttaa Jeesuksen tarinaa vastaamaan islamilaista versiota tapahtumista ja siten yhdistää nämä kaksi uskontoa?
Vain villi epäilys minulta.
Hei Garth, kumpi tahansa voi olla oikeassa, ja samaan aikaan.
Tässä sodassa on vain kaksi puolta – ne jotka ovat Jumalan puolella ja ne jotka eivät ole. Ne jotka eivät ole Jumalan puolella, työskentelevät kaikki saman päämäärän eteen, tekivätpä he tietoisesti yhteistyötä tai eivät – olivatpa he sitten tiedemiehiä, islamisteja, poliitikkoja, kuninkaita jne. Jos he eivät ole Jumalan puolella, he todennäköisesti sanovat ja tekevät asioita, jotka ovat Häntä ja Hänen lakiaan vastaan, koska he ovat kapinassa.
Jeesus sanoi: ”Joka ei ole minun kanssani, on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.” Matteus 12:30 ja Luukas 11:23
https://biblehub.com/matthew/12-30.htm
https://www.bible.com/bible/compare/LUK.11.23
Mistä tunnistamme, kuka on Jumalan puolella? "Heidän hedelmistään te tunnette heidät." Matteus 7:16
https://biblehub.com/matthew/7-16.htm
"Hengen hedelmää ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä." Gal. 5:22
https://biblehub.com/galatians/5-22.htm
Huomaa, että se on "hedelmää", ei "hedelmiä". Kaikki nämä asiat edustavat Pyhän Hengen yhtä hedelmää.
Toisaalta: ”Lihan teot ovat ilmeiset: aviorikos, haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riidat, kateus, vihanpurkaukset, juonet, eripura, lahkot, kateus, murhat, juomingit, mässäilyt ja muut sellaiset, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.” Gal. 5:19
https://biblehub.com/nkjv/galatians/5.htm
Jokaisen sydämessä on Jumalan muotoinen aukko. Jos ihmiset yrittävät sovittaa neliön pyöreään reikään, he vain turhauttavat ja suututtavat itseään. Mitä enemmän ihmiset ymmärtävät, etteivät he peri Jumalan valtakuntaa, sitä enemmän he antavat periksi "lihan teoille" ja näyttävät niitä ja yrittävät sitten oikeuttaa itseään, olipa kyse sitten mediaraporteista, tieteellisistä julkaisuista tai uskonnollisista teksteistä (kuten esimerkiksi Koraanista tai saatanallisesta raamatusta). Todellisuudessa he kieltävät totuuden. Heillä on heikompi luonne kuin keskivertoihmisellä. He eivät ole ainoastaan liian heikkoja vastustamaan kiusausta ja syntiä, vaan he myös hautaavat päänsä hiekkaan, kykenemättä kohtaamaan valintojensa seurauksia, jotka tulevat ilmeisiksi tuomiopäivänä.
Väittelin kerran kanssasi, Garth, siitä, että hyväksyit Puolan syytökset toisen maailmansodan aloittamisesta hyökkäämällä Saksaan 1. syyskuuta 1939, mutta se on täysin eri aihe. Olen iloinen voidessani tavata teidät pohtimassa ristin merkitystä ihmiskunnalle.
David Thunder yrittää löytää vastauksen kysymykseen, mitä kristitty saavuttaa seuraamalla Kristusta Golgatalle. Loppujen lopuksi kristitty tietää, että tämän polun päätepiste on marttyyrikuolema. Kun he seuraavat Kristusta perjantaina, ne, jotka eivät ole kieltäneet Häntä, eivät vielä tiedä, että sunnuntai koittaa.
https://www.youtube.com/watch?v=8gx6_rGLz20
Pääsiäisen viikon opetukset antavat meille, ei vain kristityille, äärimmäisen tiiviin ja yleismaailmallisen elämänopetuksen. Palmusunnuntai, Kristuksen riemuvoittoinen saapuminen Jerusalemiin, kuninkaan tavoin tervehdittynä, Juudaksen petos, Pietarin kieltäminen, tuomio ja väkijoukko, joka oli viisi päivää aiemmin ottanut Kristuksen vastaan kuninkaana, vaati ristiinnaulitsemista. RISTIN, häpeällisen kuoleman symboli, merkitys on toivo Kristuksen ylösnousemuksen hetkellä.
Pääsiäisen viikon opetuksen ansiosta me kristityt tiedämme, että Kristuksen opetusten uskollisesta noudattamisesta, joissa TOTUUDEN saarnaaminen on yksi tärkeimmistä käskyistä, joudumme maksamaan hinnan aineellisesti, menetettyinä urapolkuina, aineellisina seuraamuksina ja ympäristön pilaamisena, ja äärimmäisissä tapauksissa jopa ihmishenkien menetyksinä. Tiedämme hinnan, joten mikä on sysäys päätöksellemme seurata Kristusta?
David Thunder kirjoittaa tällaisia tilanteita tarkastellessaan: ”En väitä, etteivät kristityt voisi olla onnellisia tässä elämässä tai että heidän uskollisuutensa palkkiot rajoittuvat seuraavaan elämään. Mutta sellainen ilo, jota kristityt väittävät etsivänsä – ilo jopa ankarimpien kärsimyksen muotojen keskellä – on ihmismielen ulottumattomissa ilman uskon apua. Se on kirjaimellisesti ”ristiriidan merkki”, jota pakanallinen mieli tai uskon valaisematon mieli ei pysty ymmärtämään.”
Olen vakuuttunut siitä, että Kristukselle uskolliset saavat palkkansa jo tässä elämässä, eivätkä vasta seuraavassa. Totuus on tarttuvaa. Tucker Carlson puhui tästä kauniisti puheessaan Heritage Foundationissa 21.
”…Kun sanot yhden totuuden ja pidät siitä kiinni, mieleesi tulee kaikenlaisia muita totuuksia, totuus on tarttuvaa. On valhe, mutta on myös totuus, ja heti kun päätät kertoa totuuden jostakin, sinut täyttää se… Sinut täyttää tuo voima jostain muualta – yritä, kerro totuus jostakin, tunnet sen joka päivä, mitä enemmän kerrot totuutta, sitä vahvemmaksi tulet. Se on täysin todellista, mitattavissa tunteillasi, ja tietenkin myös päinvastoin on totta. Mitä enemmän valehtelet, sitä heikommaksi ja pelokkaammaksi tulet. (…) Mutta kun katsot ympärillesi, näet näitä ihmisiä, ja jotkut heistä ovat todella maksaneet kovan hinnan totuuden puhumisesta. Ja heidät potkitaan ulos ryhmistään, mitä he sitten ovatkaan, mutta he tekevät sen joka tapauksessa.”
Ja minä katson näitä ihmisiä syvimmällä mahdollisella ihailulla.”
Päivä Heritage Foundationissa pitämänsä puheen jälkeen Carlson erotettiin Fox Newsista, koska hän oli kertonut totuuden, jonka mukaan televisioverkot mainostivat tappavaa ja tehotonta rokotetta miellyttääkseen lääkemainostajiaan.
Saatuaan potkut Fox Newsilta Carlson antoi Weltwochelle haastattelun, jossa hän viittasi totuuden ja uskonnollisen uskon tärkeyteen. Hän sanoi:
”Näen sitä kaikkialla ympärilläni. Näen ihmisten ympärilläni kysyvän itseltään: ’Uskon tähän ennen.’ Onko tämä edelleen totta? Onko tuo koskaan totta? Mikä on totuus?” Mielestäni ihmiset keskittyvät totuuden ja valheen kysymyksiin paljon syvemmin kuin koskaan ennen, ja se on hyvä asia.
Näen myös hengellisen tietoisuuden ja uskonnollisen uskon heräämistä Yhdysvalloissa, mikä on mielestäni hienoa. Kaikki eivät tule samoihin johtopäätöksiin kuin minä, mutta se on ihan okei. Se on parempi kuin ajatella, että Amazon tekee sinut onnelliseksi, koska Amazon ei tee sinua onnelliseksi. Se ei ole totta. Tämä on valhe. Ja yhä useammat ihmiset näyttävät tulevan siihen tulokseen, että se on valhe, ja mielestäni se on hieno asia.
On olemassa ajatus, että uskonnolliset ihmiset ovat jotenkin suurin uhka onnellisuudellemme. Tämä on absurdia. Suurin uhka onnellisuudellemme ovat ihmiset, jotka luulevat olevansa jumalia. He ovat vaarallisia.
Carlson maksoi hinnan totuuden saarnaamisesta, mutta sai palkkion hyvin nopeasti, koska totuuden saarnaamisesta saa ensin iskun ja palkkio tulee myöhemmin. Valheen saarnaamisen käänteisessä kierrossa saat palkkion ensin ja rangaistus tulee myöhemmin.
Mitä kristityt hyötyvät pysymällä totuudessa? Palkkioiden ja rangaistusten hengellinen puoli on täysin aliarvioitu. Kristuksen seuraamisen ja totuudessa pysymisen palkinto on mielenrauha ja kuolemanpelon menettäminen. Valehtelijat maksavat hinnan elämällä pelossa.
Halleluja!
Se on juuri se syy
sen takana. Raamattu kertoo
meille tulevasta yhdestä maailmasta
uskonto.
se naurattaa minua…
maailma hylkää Kristuksen ja
yrittää kumota Hänet. Jos
Jeesus ei ole todellinen; kuten monet
sanovat, ettei Hän ole, miksi he
yritätkö niin kovasti taistella Häntä vastaan?
Mistä tuo "määritelmäsi" on peräisin? Ei varmasti Raamatusta.
Pelastus on juutalaisten. Joh. 4:22. Tämä on Totuus.
Ulottuiko Jeesuksen "täydellinen juutalaisviha" myös opetuslapsiinsa??? Entä Paavali ja Nikodeemos, voisin jatkaa.
mutta Esau ei ollut juutalainen; hän oli yksi Iisakin pojista (saksolaisista), israelilainen; ollaksesi aito juutalainen sinun täytyy olla Juudan verilinjaa; kymmenen heimoa plus kaksi; ota faktat oikein... muuten; jäljitä verilinjasi, Serah ja Fares, ja katso, minne se sinut vie;
Rhoda,
Tässä artikkelissa väitetään "yleismaailmallinen ihmiskunnan rakkaus". Onko tämä totta?
”Koko ihmiskunnan lunastus”. Onko tämäkin totta?
Hei Islander, kyllä, minä uskon niin. Se alkaa siitä, että Jumala rakastaa kaikkia tasapuolisesti ja lunastaa kaikki. Sitten jokaisen on tehtävä valinta. Hyväksymmekö rakkauden ja lunastuksen vai käännämmekö sille selkämme. Jumala ei päätä, kenet lunastaa, vaan me – me teemme tämän valinnan itse. Tämä on minun uskomukseni.
Tässä on toinen mielenkiintoinen artikkeli, joka osoittaa, miksi tämä erottaa kristinuskon kaikista uskonnoista.
https://www.theartoftaleh.com/christianity-an-ongoing-revolution/
Joitakin otteita:
"Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen..." (Joh. 1:9-14)
”Islamissa Allah on mielikuvituksen tai käsityksen tuolla puolen. Hän ei syö tai juo kuten ihmiset, ja kuvien kielto suuressa osassa islamilaista maailmaa on osittain tarkoitettu varmistamaan, että vain Jumalaa palvotaan. Juutalaisuus kieltää veistetyt kuvat, ja Jumalan näkeminen koetaan tappavana kokemuksena.”
Gilgameš-eepoksessa jumalat ilmestyvät milloin haluavat, mutta usein he rajoittuvat ilmestymään tärkeille henkilöille ja ovat valikoivia ihmisten kanssa toimimisessa. Ikuinen elämä on varattu vain heille.
”Kristinuskon vastakohta on Jumala, joka ei ole (vain) saavuttamaton.”
Rhoda, jos työllistäisit 12 ihmistä, tekisitkö niin? tahallaan valitsi paholaisen?
Enkö minä ole valinnut teitä kahtatoista, ja yksi teistä on paholainen? Johannes 6:70.
Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta minä vihasin. Romans 9:13/Malachi 1:2-3.
Sillä kun lapset eivät vielä ole syntyneetkään eivätkä ole tehneet mitään hyvää tai pahaa, jotta Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi...Room. 9:11 (kursivointi minun).
Hei Islander, kyllä, olet oikeassa. Valinta on kuitenkin edelleen noiden ihmisten. Jumala ei ole sidottu aikaan kuten me. Kun Jumala valitsee ihmisiä tiettyyn tarkoitukseen, hän tietää jo, mitä he tekevät tulevaisuudessa, hän tietää, mitä on ollut, mitä on ja mitä on tulossa samanaikaisesti. Joten kaikki alkaa siitä, että Jumala rakastaa ja lunastaa kaikki ihmiset, ja sitten ihmiset itse valitsevat, hyväksyvätkö he sen vai eivät. Tietenkin, jos ihmiset hylkäävät Jumalan, hän sanoo tuomiopäivänä: "En ole koskaan tuntenut teitä."
Otetaan esimerkiksi lapset. Tiettyyn ikään asti (sanotaan 12 vuotta) lapset eivät ole vielä hengellisesti tietoisia (heitä ei ole houkuteltu syömään omenaa hyvän ja pahan tiedon puusta, niin sanoakseni), he eivät pysty käyttämään vapaata tahtoaan ja valitsemaan Jumalan seuraamista. Joten ennen kuin lapset pystyvät tekemään tämän valinnan, uskon, että KAIKKI lapset kuuluvat Jumalan armon alle ja lunastetaan hedelmöittymishetkestä lähtien – eli Jumalan armosta, ja Jumalan silmissä pienet lapset ovat viattomia. Uskon, että vauva tai pieni lapsi, joka kuolee ennen hengellisen tietoisuuden ikää (sanotaan 12 vuoden iässä), pääsee taivaaseen. Miksi, koska rakkaus ja lunastus on tarkoitettu kaikille hedelmöitymishetkestä lähtien, ja vasta silloin, kun olemme saavuttaneet iän, jossa voimme vapaasti valita, hylätäänkö vai hyväksytäänkö Jumala (erityisesti Jeesus pelastajanamme), voimme menettää sen.
Rhoda, sanot: ”Jumala ei ole sidottu aikaan kuten me. Kun Jumala valitsee ihmisiä tiettyyn tarkoitukseen, hän tietää jo, mitä he tekevät tulevaisuudessa, hän tietää samanaikaisesti mitä on ollut, mitä on ja mitä on tulossa.”
mutta sitten ”Ottakaa esimerkkiä lapsista. Tiettyyn ikään asti (sanotaan 12 vuotta) lapset eivät ole vielä hengellisesti tietoisia (heitä ei ole houkuteltu syömään omenaa hyvän ja pahan tiedon puusta, niin sanoakseni), he eivät pysty käyttämään vapaata tahtoaan valitakseen Jumalan seuraamista”.
Jos hän jo tietää, mitä tulemme tekemään tulevaisuudessa, ja hän tietää, mitä on ollut, mitä on ja mitä on tulossa, niin elämämme on suunniteltu etukäteen, eikä meillä ole vapaata tahtoa. Elämäämme koskevat valintamme eivät ole vapaiden mielien tekemiä, koska tulevaisuutemme on jo suunniteltu.
Hei Garth, mielestäni sekoitat aikaan sidomattoman Jumalan ja sen, mitä me päätämme tehdä (vapaa tahtomme) eläessämme maan päällä.
Elämäämme ei ole ennalta suunniteltu. Jumala näkee menneisyyden, nykyisyyden ja tulevaisuuden samanaikaisesti. Näemme elämämme minuuteissa, tunneissa, päivissä, viikoissa, kuukausissa ja vuosina – tiedämme vain, mitä teemme nyt, ja voimme muistaa, mitä menneisyydessä on tapahtunut. Emme voi nähdä tulevaisuuteen. Mutta Jumala ei näe sitä – Hän näkee menneisyyden, nykyisyyden ja tulevaisuuden samanaikaisesti. Sinä päivänä, jona synnymme, Hän tietää, mitä teemme sinä päivänä, jona kuolet. Hän ei ole ennalta määrännyt sitä, Hän yksinkertaisesti näkee koko elämäsi samanaikaisesti, koska Hän ei ole sidottu tai rajoitettu aikaan.
Jumala ei koskaan tyrkytä itseään meille, manipuloi tai pakota meitä. Hän antaa meille aina valinnanvaraa (vapaa tahto). Siksi on niin paljon Raamatussa on paljon viittauksia Jumalan kuuliaisuuteenJos elämämme olisi ennalta suunniteltua eikä Jumala olisi antanut meille vapaata tahtoa, ei olisi tarvetta mainita kuuliaisuutta Jumalalle. Ei olisi myöskään syntiä, koska synti on tottelemattomuutta Jumalaa kohtaan.
Vapaa tahto on annettu ihmisille alusta asti, kuten Aadam ja Eeva Eedenin puutarhassa osoittivat:
"Ja Herra Jumala käski häntä sanoen: "Syö vapaasti kaikista puutarhan puista, mutta hyvän ja pahan tiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, sinä kuolet." Genesis 2: 17
Kuten tiedämme, Eeva päätti olla tottelematon Jumalalle ja houkutteli sitten Aadamia tekemään samoin, minkä Aadamkin päätti tehdä. Miksi Jumala antaa meille vapaan tahdon? Koska Hän haluaa tietää, että me valitsimme rakastaa ja totella Häntä – hän ei halunnut vain ajattelemattomia orjia tahtonsa alaisuudessa, hän halusi jotain enemmän, jonkun/jonkun/jonka/jonka/jotka luotiin Hänen kuvakseen.
Enkeleilläkin on vapaa tahto – siksi Saatana ja kolmasosa enkeleistä karkotettiin taivaasta, koska he olivat tottelemattomia Jumalalle. Tottelemattomuutta voi tapahtua vain, jos alun perin on olemassa kyky valita (vapaa tahto).
Rhoda,
Jos "se on edelleen noiden ihmisten valinta", kuten itsevarmasti väität, niin voisivatko täyttymättömät ennustukset kuitenkin toteutua?
Kuinka voi olla mahdollista, että Kaikkivaltias Kolminkertaisesti Pyhä Kaikkivaltias, Kaikkialla läsnä oleva ja Kaikkitietävä on alistettu luotujensa oikkujen alaisuuteen???
Lisäksi, jos ”Hän jo tietää, mitä he tulevat tekemään tulevaisuudessa”, se johtuu siitä, että Hän on säätänyt sen niin tapahtuvaksi.
Mitä tulee ”lasten esimerkkiin” (olen jo lainannut Room. 9:11–13).
Israelin suloinen psalminkirjoittaja, kuningas Daavid itse, huudahti Katso, minut on muovattu vääryydessä, ja äitini on minut synnissä siittänyt. Psalmi 51: 5.
Hei saarilainen, uskotko, että Jumala on ennalta määrännyt elämäsi?
Alla on mielenkiintoinen artikkeli, jossa käsitellään vapaata tahtoa ja ennalta määräämistä. Mitä mieltä olet siitä?
https://www.christianweb.org.uk/the-phrase-free-will-is-not-directly-mentioned-in-the-bible/
Rhoda, minä eniten EHDOTTOMASTI Usko, että "Jumala on ennalta määrännyt elämäni". Siksi sinun ja kaikkien muidenkin elämä on, tiedätpä sen (tai pidät siitä) tai et. Hän tietää, kuinka monta hiusta päässäsi on tällä hetkellä ja mitä aiot tehdä tänä iltana ja sen jälkeen. Tulin uskomaan tähän noin 15 vuotta sitten paljon tutkittuani. Oletko koskaan lukenut Zanchiuksen teosta (epäilen sitä!) Absoluuttisen predestinaation oppia?
Tietenkin meillä on 'vapaa tahto' (vapaa tahto on sopivampi kuvaus), muuten olisimme kaikki robotteja! Siitä huolimatta Jumala kumoaa 'vapaan tahtomme'. Ei ole mitään, mitä Jumala voisi oppia, eikä sellaista, missä Hän ei olisi ollut; Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra. Jeremia 23:24. Monet kutsuvat Häntä Kaikkivaltiaaksi, mutta kavahtavat ajatusta kaikki on ennalta määrätty. Spurgeon sanoi kuuluisasti: "ihmiset pelkäävät paljon enemmän valintaa/ennakkoon määräämistä kuin sitä, että he kohtaisivat leijonan kasvotusten!" Minusta tämä tieto tekee minut nöyräksi, mutta myös äärimmäisen rauhoittavaksi.
Luther sanoi, että "vapaa tahto ei ole minkään nimi". Niin totta.
totta Kristitty vaeltaa niin kuin Jumala haluaisi hänen vaeltavan. Me kaikki tunnemme käskyt, eikö niin? Uskon henkilökohtaiseen vastuuseen. Emmekö tiedä, milloin murehdutamme Jumalan Pyhää Henkeä? Vanhurskauttaminen tapahtuu, kun ensin uskomme (Pyhän Hengen herättäminä) sen jälkeen, kun... uskoa Evankeliumin mukaan pyhitys on elinikäinen prosessi, mistä johtuu monet apostoliset kehotukset, kuten 2. Piet. 3:18. Parhaatkaan meistä eivät ole koskaan täysin pyhitettyjä – vasta silloin, kun heidät kirkastetaan toisessa tulemuksessa.
Luen tuon artikkelin myöhemmin ja kerron oman näkemykseni siitä.
Tämä on kiistatta syvästi syvällinen aihe – tarpeetonta sanoa.
Hei Islander, jos kaikkien elämät ovat ennalta määrättyjä, ihmiset ovat joko syyttömiä teoistaan tai jotkut ihmiset ovat ennalta määrättyjä joutumaan helvettiin. Kuka valitsee niille, jotka ovat ennalta määrätty joutumaan helvettiin ja miten? Onko olemassa valintakriteerejä vai onko kyseessä vain arpapeli?
Pelkään, että joudumme olemaan ikuisesti eri mieltä. Uskon vakaasti, että meille kaikille on annettu vapaa tahto yhtäläisissä osissa: Perustavanlaatuisin tapa käyttää vapaata tahtoamme on valita, seuraammeko Jumalaa vai emme. Ja jokaista ihmistä, joka päättää olla seuraamatta Jumalaa, Jumala itkee niin kuin isä itkisi kadonnutta lasta.
Rhoda,
Luin tuon linkin – ei siinä juurikaan "luuta luissa".
Olen tietoinen siitä, että absoluuttisen predestinaation/valinnan opilla on ikään kuin epämiellyttävä kääntöpuolensa. Jos Jumalalla on valittu kansa, hänen on täytynyt jättää muut huomiotta eli olla valitsematta heitä – kadotuksen kohteeksi (Room. 9:20–22).
Jos kysyisit keneltä tahansa ateistilta, onko hänellä "vapaa tahto" valita Jumala tai hylätä se, tietää Mikä heidän vastauksensa olisi, eikö niin?
Ja kaikki maan asukkaat ovat mitättömiä, ja hän tekee tahtonsa mukaan taivaan joukolle ja maan asukkaiden seassa, eikä kukaan voi pidättää hänen kättään tai sanoa hänelle: "Mitä sinä teet?" Daniel 4:35.
Kiitos Jumalalle vaaleista.
Kuten J. C. Ryle sanoi: ”Jos Jumala ei olisi valinnut minua, en olisi koskaan valinnut Häntä.”
Hei saarilainen, mitä mieltä olet näistä kohdista?
"Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että olen pannut teidän eteenne elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte." 30. Moos. 19:XNUMX
https://biblehub.com/deuteronomy/30.htm
"Ja kaikki tämän pahasta suvusta jäljellä olevat, kaikki ne, jotka ovat jäljellä kaikissa niissä paikoissa, joihin minä olen heidät ajanut, valitsevat kuoleman elämän sijaan, sanoo Herra Sebaot." Jeremia 8:3
https://biblehub.com/jeremiah/8-3.htm
"Katso, minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." Ilmestyskirja 3:20
https://biblehub.com/revelation/3-20.htm
Rhoda,
Kolmessa lainaamassasi jakeessa on jonkinlainen (ei mitään muuta) ehdotus että meillä on 'valinta' kaikissa näissä tilanteissa, jotka Jumala Kristuksessa on asettanut eteemme.
30. Mooseksen kirjan 19:XNUMX jakeessa Jumala antoi kansakunta Israelin käskyt. Toisin kuin Herra Jeesus Kristus antoi henkilöt Käskyt - vuorisaarna (Matteuksen luvut 5-7).
Käskyjä kunnioittavat ne, jotka Jumala on Pyhällä Hengellään herättänyt, ja uskottomat hylkäävät ne.
Todellakin, Jeremia 8:3 on on täyttynyt epäuskoisen Israelin toimesta.
'Valinnanvaraa' on aina ollut edessämme, eikö niin? Eikö ensimmäisille vanhemmillemme, Aadamille ja Eevalle, annettu 'valinta'?
Mitä ne tehdä jollain että 'valinta'?
SUURI kysymys on tätä:
Kuka tekeekö se sinut erilaiseksi kuin toiset? Ja mitä sinulla on, mitä et ole saanut? 1.Korinttilaisille 4: 7.
Kuka tämä on Kuka?
On olemassa vastustamaton ja näkymätön Voima, jota ei voida alistaa!
Voimmeko vastustaa Pyhää Henkeä?
Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, tekin vastustatte Pyhää Henkeä niin kuin teidän isänne vastustivat, niin tekin. Apostolien teot 7:51.
Ne, jotka uskovat 'vapaaseen tahtoon', käyttävät tätä jaetta 'todistaakseen', että ihminen voi vastustaa Jumalaa! Tämä on vain ulospäin soita - älä sisäänpäin Jumalan armon työ siinä uskovan sydän.
Hei Islander, sanot: "Lainaamasi kolme jaetta antavat jonkinlaisen (ei mitään muuta) ymmärtää, että meillä on 'valinta'."
Vain näennäinen? Vain ehdotus? Vaikka sanotaankin "valitse elämä"?
Minulle yksi Raamatun pääteemoista on valinta eli vapaa tahto – se on läsnä läpi Raamatun alusta asti. Esimerkiksi jos Jumala ei olisi halunnut antaa Aadamille ja Eevalle mahdollisuutta syödä hyvän ja pahan tiedon puusta, hän ei yksinkertaisesti olisi sijoittanut puuta Eedenin puutarhaan.
Mielestäni ihmiset sekoittavat ennalta määräämisen kohtiin, joissa Jumala valitsee tiettyjä ihmisiä tiettyyn tarkoitukseen. Esimerkiksi Maria valittiin Jeesuksen äidiksi, koska hän polveutui kuningas Daavidista ja oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tuolloin Nasaretin väkiluvun arvioidaan olevan noin 400–1,000 XNUMX ihmistä. Nasaretissa ei voinut asua liikaa Daavidin suvusta peräisin olevia naimattomia naisia (neitsyitä), jotka olivat kihloissa kuningas Daavidin toisen jälkeläisen (Joosefin) kanssa. Maria valittiin siis sukunsa, uskonsa, asuinpaikkansa, neitsytyytensä ja avioliittonsa perusteella. Se, miten nämä olosuhteet syntyivät tuolloin, on seurausta ihmisten tekemistä valinnoista, ehkä jopa sukupolvia aiemmin.
Kun siis sanon ihmisten sanovan "Jumala on valinnut minut", rinnastan sen siihen, että Jumala on valinnut heidät tiettyyn tehtävään tai tarkoitukseen. Se voi olla tietty ja kertaluonteinen tarkoitus (eli lyhytaikainen) tai se voi olla elinikäinen tehtävä, tai heprealaisten tapauksessa sukupolvia. Kaikkia ei ole valittu tiettyyn tehtävään tai tarkoitukseen, mutta jokainen voi päättää ottaa ristinsä ja seurata Jeesusta milloin tahansa. Siksi Jeesus puhui tuhansille ihmisjoukoille (kaikki olivat kutsuttuja osallistumaan) saadakseen heidät kääntymään takaisin Jumalan luo. Jos paluu Jumalan luo ei olisi ollut valinta, hän ei olisi ojentanut kätensä tuhansille ihmisille kerralla – hän olisi sen sijaan käyttänyt aikansa etsien niitä, joiden oli ennalta määrätty kääntyvän takaisin Jumalan luo.
Ei ole epäilystäkään siitä, että kristinusko perustuu Jumalan antamaan vapaaseen tahtoon. Ilman sitä Jumalalla ei olisi perustetta tuomita meitä – koska jos meillä ei ole valinnanvaraa, kaikki ovat syyttömiä, koska me kaikki noudatamme Jumalan tahtoa ja olemme kaikki viattomia Jumalan silmissä – minkä tiedämme olevan väärin. Toinen vaihtoehto on, että meidät tuomitaan valinnoista, jotka Jumala teki puolestamme ennen syntymäämme (ennalta määrätty) – minkä tiedämme sekään olevan väärin.
Todellisuudessa meillä on vapaa tahto. Meille kaikille on annettu vapaa tahto yhtäläisissä osissa, ja Jumala tuomitsee meidät tekemiemme valintojen perusteella. Kaikki eivät pelastu toisesta kuolemasta, vain ne, jotka päättävät seurata Jeesusta, pelastuvat. Jeesus sanoi: "Minä olen tie ja totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." Joh. 14:6
https://biblehub.com/john/14-6.htm
Hei Stuart-James, huomaan, että jätät täysin huomiotta roomalaisten roolin. Juutalaisviranomaisilla, vaikka he olivatkin mukana Jeesuksen pidätyksessä ja alkuperäisessä oikeudenkäynnissä, ei ollut valtuuksia suorittaa ristiinnaulitsemisia, jotka oli varattu roomalaisille virkamiehille. Roomalainen maaherra Pontius Pilatus antoi määräyksen Jeesuksen ristiinnaulimisesta.
Vielä tärkeämpää on muistaa, että juuri väkijoukko vaati Pontius Pilatukselta Barabbaan vapauttamista ja Jeesuksen ristiinnaulitsemista. Emme tiedä, kuinka monta tai keitä väkijoukossa oli, koska heistä ei ole annettu kuvausta, mutta kyse oli tavallisista ihmisistä, kuten sinä ja minä (ja muutamasta aktivistista, jotka todennäköisesti juoksivat ympäriinsä lietsomassa heitä). Lopulta juuri nämä ihmiset päättivät ristiinnaulita Jeesuksen.
Barabbas edusti ihmisten yrityksiä saavuttaa pelastus väkivallan kautta, kun taas Jeesus tarjosi pelastusta rakkauden kautta. Silti väkijoukko valitsi väkivallan rakkauden sijaan.
Kuvaannollisesti puhuen, vielä tänäkin päivänä on olemassa väkijoukko, joka huutaa yhä uudelleen: ”Vapauttakaa rikollinen ja murhaaja; ristiinnaulitsekaa Jeesus hänen sijaansa.”
Jos olisit ollut siinä väkijoukossa 2,000 vuotta sitten, mitä olisit huutanut? Olisitko puolustanut viatonta miestä vai olisitko lähtenyt väkijoukon mukana? Mitä sinä huudat osana väkijoukkoa tänä päivänä? Vapauta Jeesus vai vapauta Barabbas?
Hei Stuart-James, Pilatusta ei kiristetty. Hän tiesi tekevänsä väärin (tuomitsevansa viattoman miehen kuolemaan), minkä vuoksi hän tunnetusti pesi kätensä siitä. Hän suostui antamaan väkijoukolle sen, mitä he halusivat välttääkseen mellakan ja pysäyttääkseen kapinan hänen (roomalaista) valtaansa/kontrolliaan vastaan. Tuolloin, Rooman vuosikymmenten valta aiheutti yhä enemmän kaunaa Juudeassa.
"Pilatus näki, ettei hän päässyt eteenpäin ja että meteli nousi, ja haki kulhollisen vettä, pesi kätensä kansan edessä ja sanoi: "Minä olen viaton tämän miehen vereen. Teidän on kannettava se!"" Matteus 27:24
https://biblehub.com/matthew/27-24.htm
Olet oikeassa siinä, että Jeesus olisi voinut pelastaa itsensä, mutta kieltäytyi. Valinta tehdä niin ei ollut helppo. Jumalan profetian täyttyminen aiheutti hänelle sellaista ahdistusta, että meille kerrotaan hänen hikoilevan verta.
https://www.biblestudytools.com/bible-study/topical-studies/did-jesus-sweat-blood-in-the-garden-of-gethsemane.html
Hei Stuart-James, mistä saat tietosi?
Hei Stuart-James, kun uit syvällä, varmista, että näkyvyytesi on edelleen hyvä; se on suuri valtameri ja sinä olet vain pieni kala. Saatana on mestarihuijari; huijari. Saatana ei ole kuin Jumala, hän ei ole kaikkialla läsnä eikä hän tiedä tulevaisuutta; hän voi olla vain yhdessä paikassa kerrallaan ja hän tietää vain sen, mitä Jumala on ilmoittanut. Muista, että Saatana tuntee Raamatun paremmin kuin kukaan maan päällä elävä, ja hän käyttää tätä tietoa edukseen. Ja muista, Saatana tuntee taivaan, koska hän asui siellä ennen kuin hänet karkotettiin. Hän tuntee myös Jumalan, koska hän palveli Jumalaa kerran enkelinä. Saatana tietää loppunsa, että hänet lukitaan helvettiin ikuisesti, ja hän pyrkii ottamaan mukaansa niin monta meistä kuin mahdollista. Älä anna hänen ansaan ja vetää sinua pesäänsä.
Tästä seuraa, että on epäviisasta "uida syvälle" uskon asioihin yksin. En ole varma, mihin uskot, mutta jos olet kristitty, on suositeltavaa ennen sukellamista pukea yllesi Jumalan sota-asu ja etsiä Jumalan ohjausta. Jos joskus tunnet olosi hämmentyneeksi tai peloissasi, pidä tauko ja lue Psalmi 23.
https://www.esv.org/Psalm+23/
Jos et ole kristitty etkä ole Jumalan suojeluksessa, on parasta olla uppoutumatta liian syvälle. Jos et pysty vastustamaan uteliaisuutta tai kiusausta saada lisää tietoa, ole varovainen – et halua tehdä virheitä ja joutua tilanteeseen, josta on vaikea päästä pois. Jotkut ihmiset ajautuvat okkultismin pariin "uidessa syvälle" tiedonjanossaan. Kun okkultismi on iskenyt hampaansa ja kynsinsä johonkuhun, heidän voi olla vaikea päästä siitä irti.
Hei Stuart-James, Jeesus syntyi heprealaisille vanhemmille, jotka olivat juutalaisia, tämä tehdään hyvin selväksi Raamatussa. Hän ei kantanut Joosefin, maallisen isänsä, joka kasvatti hänet, DNA:ta, tämäkin tehdään hyvin selväksi Raamatussa. Kantoiko hän äitinsä Marian DNA:ta? Todennäköisesti.
Mitä fyysisiä ominaisuuksia Jeesuksella sitten oli? Hänellä ei todellakaan ollut romantisoidun roomalaisen fyysisiä ominaisuuksia, kuten katolisten ja anglikaanisten/Englannin kirkon kirkoissa nähtävissä patsaissa/maalauksissa, jotka ovat peräisin roomalaisilta heidän lopulta omaksuttuaan kristinuskon.
Näyttikö hän heprealaiselta? Uskon niin. Hän tuli maan päälle todistamaan/opettamaan/oikaisemaan jne. juutalaisille. Kuten tiedätte, Juudan heimo on yksi Israelin 12 heimosta (eli heprealaisista eli israelilaisista). Joten loogisesti ajatellen hän olisi näyttänyt samalta kuin kuka tahansa muukin juudealainen. On muistettava, että Jeesus tuli maan päälle aikana, jolloin roomalaiset olivat miehittäneet ja hallitsivat niin sanottua Syyriaa Palaestinaksi tai Palaestinaksi (roomalaiset nimesivät Juudean uudelleen yrittäessään riistää juutalaisilta oikeudenkäyttöoikeuden maastaan). Tuolloin Rooman alaisuudessa asuvat heprealaiset alkoivat nousta kapinaan roomalaisia sortajiaan vastaan. Joten jos Jeesus olisi näyttänyt erilaiselta kuin muut heprealaiset, he eivät olisi luottaneet häneen (esim. he olisivat nähneet hänet roomalaisena vakoojana). Jumala tietää, miten tavoittaa ihmiset, joten Jeesuksella olisi ollut tyypillisen ja heti tunnistettavan juutalaisen/heprealaisen/israelilaisen fyysinen ulkonäkö. Hän kasvoi ja eli heidän keskuudessaan, hän puhui heidän kieltään ja noudatti heidän tapojaan jne.
Oliko Jeesus juutalainen? Kyllä. Hän noudatti kaikkia juutalaisia perinteitä, kuten hänen maallinen äitinsä ja isänsäkin. Hän ei tullut maan päälle ottamaan pois Mooseksen laista, vaan lisäämään siihen. Jeesus ei tullut tuhoamaan/korvaamaan juutalaisuutta, vaan täyttämään heidän vuosisatoja vanhan profetiansa. Kuten tiedätte, juutalaiset eivät kuunnelleet, he hylkäsivät Hänet, eivätkä vieläkään tunnusta Jeesusta kauan odotetuksi Jumalan ensimmäiseksi tulemiseksi maan päälle. Nykyään juutalaiset pitävät Jeesusta profeettana, eivät Jumalana, joka tuli maan päälle ihmisen muodossa.
Lyhyesti sanottuna, näyttikö Jeesus heprealaiselta/israelilaiselta/juudealaiselta? Kyllä. Oliko Jeesus juutalainen? Kyllä, mutta ei mikään turmeltunut versio juutalaisuudesta, joka olisi levinnyt synagogan ylemmille tasoille, joihinkin pappeihin. Kuten tiedätte, hän kaatoi kauppapöydät synagogan eteisalueella ja nuhteli pappeja Jumalan huoneen väärinkäytöstä/turmelemisesta.
Onko Jeesuksen fyysinen ulkonäkö keskeinen osa uskoani? Ei. Olen käyttänyt hyvin vähän aikaa ja energiaa kuvitellakseni, miltä Jeesus on saattanut näyttää tai olla näyttämättä (minkä värinen hänen ihonsa, hiuksensa ja silmänsä olivat jne.), se ei ole minulle tärkeää (kummallista kyllä, minua kiehtoo paljon enemmän tietää, miltä Aadam ja Eeva näyttivät – haluaisin tietää sen, joten jos tiedät, kerrothan!). Kun kuvittelen Jeesuksen, hänellä ei ole fyysistä ruumista. Sama pätee Jumalaan (koska ne ovat samat), en loihtinut mieleeni kuvaa fyysisestä ruumiista Jumalalle tai Pyhälle Hengelle rukoillessani. Enkä seiso patsaiden tai kuvien edessä rukoilemassa, vaikka minulla ei ole ongelmaa niiden kanssa ja voin arvostaa niitä sellaisina kuin ne ovat (taidetta), Jeesuksen kuvat eivät yksinkertaisesti resonoi minussa :).
”Israelin laillinen kuvitteellinen valtio on feikki!” – sanot. Israelin maa syntyi noin 3,500 XNUMX vuotta sitten, ei ihmisen käden, vaan Jumalan käden kautta. Kuten sanoin, jos aiot olla ”syvällä uiva kala”, varmista, että sinulla on hyvä näkyvyys. Meri on suuri ja siellä on paljon petoeläimiä. Ainoa tapa saada tarvittava näkyvyys on Jumalan ohjaus ja suojelus uidessasi.
Hei Stuart-James, mielestäni piiloudut ehkä hieman liikaa "oikeudellisen fiktion" käsitteen taakse.
Jeesus ei ole vallankumouksellinen.
Hän on ylösnousemus.
Hän on ilmestys.
Hän palaa takaisin.
Jos vaivauduit lukemaan
Raamattu, Jumala kirjoitti
itsensä historiaamme.
Jumala laati sukuluettelon
Ensimmäisen Mooseksen kirjan luvussa 5, joka kirjoittaa
ulos tulevasta messiaasta.
Kuka voi tuoda ihmisiä
syntyä tietyssä paikassa,
tiettyyn aikaan, ja kaikki
heidän heprealaiset nimensä vastaavat
jotta voisimme kertoa meille Jeesuksesta
Kristus? Vain Jumala voi tehdä sen.
Kaikkien niiden jumalten sijaan, joita aikoinaan palvoimme ja jotka kohtelivat meitä hyvin ja auttoivat meidät läpi katastrofaalisten aikojen, kuten jääkatojen, nykyaika antaa meille neljä juutalaista, joita voimme palvoa heidän tilallaan: Marxin, Einsteinin, Freudin ja Jeesuksen, mikä sattuma?
Hei Noj, on mielenkiintoista, että nostat esiin kolme henkilöä, joiden mielestäsi ovat juutalaisia, mutta jotka eivät usko Jumalaan, ja sekoitat heidät Jumalaan. Juutalaisena he eivät ainoastaan uskoisi Jumalaan, vaan myös noudattaisivat juutalaisuutta.
Karl Marx oli vakava ateisti ja suhtautui uskontoon kriittisesti pitäen sitä "kansan oopiumina" ja työkaluna työväenluokan sortamiseen ja hyväksikäyttöön.
Albert Einstein ei uskonut persoonalliseen Jumalaan, joka puuttuu ihmisten asioihin, ja kuvaili tällaista uskomusta naiiviksi.
Sigmund Freud piti Jumalaa illuusiona, joka perustui lapselliseen tarpeeseen voimakkaasta isähahmosta.
Olet siis ottanut kolme tunnettua Jumalan vastaista hahmoa ja yhdistänyt ne Jeesukseen, joka oli Jumala maan päällä. Kukaan rationaalinen mieli ei pystyisi siihen, joten miten onnistuit tekemään sen?
Jeesus Nasaretilainen ei väittänyt olevansa Jumala.
Hän kutsui itseään Jumalan pojaksi ja ihmisen pojaksi.
Vanha testamentti kutsui Jeesusta Kristusta rakkauden ruhtinaaksi ja rauhan ruhtinaaksi, jonka he lävistivät, oikeudenmukaisuuden sauvaksi, vanhurskauden sauvaksi jne.
Jeesusta, Jumalan Karitsaa, kuvaillaan istuvan Jumalan oikealla puolella taivaallisella valtaistuimella.
Paavali jopa sanoo: "Jumala on hänen valtaistuimensa".
Jeesus sanoi olevansa yhtä Jumalan kanssa (hengessä) ja sanoi olevansa yhteydessä Jumalan kanssa ja me hänen uskolliset olemme yhteydessä hänen kanssaan.
Jeesus on myös kuningasten Kuningas, herrojen Herra ja tuomareiden Tuomari, ainoa, joka on arvollinen avaamaan elämän kirjan sinetit.
Jeesus sanoi myös olevansa Jumalan palvelija ja edustavansa meitä Jumalalta, ja että vain hänelle Jumala antoi voiman herättää meidät kuolleista.
Ilmestyskirja 22 Ja hän näytti minulle elämän veden virran, kirkkaan kuin kristalli, joka kumpusi Jumalan ja Karitsan (Jeesuksen) valtaistuimesta.
Ilmestyskirja 21, 23, sillä Jumalan kirkkaus valaisi sen, ja sen lamppuna oli Karitsa.
Siitä huolimatta, milloin Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani." Joh. 20:28, Herra ei sitä kieltänyt!
Kirjoitin Daily Mailin artikkelista, jossa esitettiin uusia teorioita pääsiäisen ja ylösnousemuksen tapahtumista.
Viime kuukausina Mail-lehdessä on ollut paljon artikkeleita uusista arkeologisista löydöistä, joista osa vahvistaa Raamatun tapahtumia ja osa on ristiriidassa Raamatun kanssa.
Niiden valtava määrä herätti minussa epäilyksiä. Minusta oli outoa, että niin lyhyessä ajassa tehtiin paljon uusia löytöjä, vaikka ne olivat olleet löytämättöminä kaksi tuhatta vuotta, vaikka uuden teknologian käyttö selittääkin osan niistä.
Toinen ei ole aivan uusi, se löydettiin ilmeisesti 1950-luvulla – Raamatun uusi kirja – Riemuvuosien kirja. Onko kukaan kuullut siitä aiemmin?
Raamatusta kielletty pyhä teksti paljastaa, mitä todella tapahtui Nooan suuren vedenpaisumuksen aikana.
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-14487107/article-banned-Bible-reveals-Noah-Great-Flood.html
Toinen oli melko samanlainen kuin Jeesusta käsittelevä, siinä mielessä, että se esittää uuden teorian Raamatun tapahtumasta – Punaisenmeren jakautumisesta.
"Tiedemiehet paljastavat, kuinka Mooses olisi voinut jakaa Punaisenmeren – ja sanovat, ettei se ehkä ollutkaan ihme."
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-14468581/Scientists-reveal-Moses-parted-Red-Sea.html
Miksi he yrittävät kiistää sen ihmeeksi? Luulin, että juuri siinä oli kyse – että Jumala teki sen auttaakseen israelilaisia pakenemaan ja tappaakseen egyptiläiset.
Joten väitämme, että Jeesus ei kuollut ristillä, joten ylösnousemusta ei voinut olla, ja nyt aaltojen jakautuminen oli vain vuorovesiin liittyvä luonnonilmiö.
Näyttää siltä, että Jumala on kirjoitettu pois Raamatusta.
Huomioithan, etten kommentoi Raamattua. Pointtini on, että nyt ilmestyy niin paljon "uusia löytöjä". Mailissa on viime aikoina ollut monia vastaavia artikkeleita, joista olen maininnut vain kolme.
Kristinusko, samalla kun se sallii homoseksuaalisuuden, transseksuaalisuuden, laittomat sodat ja alkuperäiskansojen siviilien, myös vauvojen, teurastamisen, sekä pappien harjoittaman pedofilian kirkoissa...
Väärä kristinusko / kristityt
Puhut juutalaiskristillisyydestä, jonka keskipisteenä on Rooma. Venäjän ortodoksinen kristinusko ei ole sellaista. Se on todellinen kristinusko. Rooma on Saatanan kirkko.
Tietojeni mukaan kristinuskosta tuli valtavirtauskonto, koska keisari Konstantinus (luulen niin) päätti noin kolmesataa vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen tehdä kristinuskosta virallisen uskonnon. Se oli poliittinen siirto, josta päätettiin todennäköisesti ihmisten paremman hallinnan vuoksi; "toisen posken kääntäminen", nöyryys, on varmasti todella miellyttänyt häntä, paljon enemmän kuin vanhan tavan monet jumalat, joista jotkut olivat hyvin hillittömiä ja epäjärjestyksessä olevia.
Tavallaan häntä puri hänen oma kirpputorinsa, sillä nyt pääasiassa aidot kristityt nousevat vastustamaan voimia, joiden ei enää pitäisi nousta.