Ennätyssadot ja kasvavat jäätiköt ovat empiiristä näyttöä, joka kyseenalaistaa ilmastoalarmistien oikeaoppisuuden. Tämän tiedon sivuuttaminen on paitsi epätieteellistä myös moraalitonta. Kriisi ei ole ilmakehässämme; se on korruptoituneissa instituutioissa ja poliitikoissa, kirjoittaa Vijay Jayaraj.
Älkäämme menettäkö yhteyttä… Hallituksenne ja suuret teknologiayritykset yrittävät aktiivisesti sensuroida The:n raportoimia tietoja. Exposé omien tarpeidensa palvelemiseksi. Tilaa sähköpostilistamme nyt varmistaaksesi, että saat uusimmat sensuroimattomat uutiset. postilaatikossasi…
Brasilian viljelykasvit ja Etelämantereen jää paljastavat ilmastokorruption
Kirjailija: Vijay Jayaraj julkaisijana CO2 koalitio on 9 toukokuu 2025
Omituisia tarinoita Etelämantereesta on runsaasti tietoa – mukaan lukien ufojen läsnäolo, kadonnut sivilisaatio ja kulkureitti Maan sisäosiin. Kaikkia näitä pidetään yleisesti absurdeina. Silti jotkin laajalti hyväksytyt väitteet ilmastonmuutoksesta ja planeetan eteläisimmän kärjen jääpeitteistä ovat yhtä kaukaa haettuja.
Maailmalle kerrotaan päivittäin, että nouseva CO22 tasot sulattavat napajäätä, pienentävät satoja ja ajavat ihmiskunnan kohti sukupuuttoa. ”Aloita radikaali hiilidioksidipäästöjen vähentäminen tai me kaikki kuolemme!” on valistuneiden herrojemme huuto, ikään kuin hehkulamppujen vaihtaminen LED-lamppuihin ja bensiiniautojen kieltäminen säästäisivät meidät heidän ennustamastaan maailmanlopulta. He vaativat välitöntä taloudellista hara-kiri välttääkseen näennäistieteeseen ja suoraan harhaan perustuvia sääennusteita.
Reaalimaailman tiedot – Brasilian ennätyssadoista Etelämantereen jään palautumiseen – paljastavat ilmastonmuutoksen perusteettomaksi hysteriaksi.
Brasilian maatalouden voitto
Brasilian maantieteen ja tilastotieteen instituutti ennustaa viljojen, palkokasvien ja öljykasvien tuotannon saavuttavan tänä vuonna yli 325 miljoonaa tonnia, mikä on 11 prosentin kasvu vuodesta 2024.
Yhdysvaltain maatalousministeriön ulkomaisen maatalouspalvelun mukaan soijapapujen, jotka ovat toinen maailmanlaajuisen ruokaturvan kulmakivi, tuotannon odotetaan nousevan Brasiliassa 161 miljoonaan tonniin, mikä on 6 prosentin nousu edellisvuodesta. Brasilian kansallinen maatalouspalvelu ennustaa viljan kokonaistuotannon olevan yli 322 miljoonaa tonnia, mikä on yli 8 prosenttia enemmän kuin edellisenä satona. Riisin viljelyala on kärjessä lähes 10 prosentin kasvulla.
Mitä tämä tarkoittaa sinulle? Nämä luvut ovat osoitus kukoistavasta maataloussektorista, joka ruokkii miljoonia ihmisiä maailmanlaajuisesti. Brasilian menestys kyseenalaistaa YK:n hallitustenvälisen ilmastonmuutospaneelin (IPCC) vakavat varoitukset nousevasta CO2-päästöistä.2 ja lämpötilat häiritsevät maataloutta.
Lämpimämpi ilmasto ja korkeampi CO2-pitoisuus2 tasot edistävät kasvien kasvua, koska lämpö pidentää kasvukausia ja CO22 toimii luonnollisena lannoitteena, tosiasiat jotka ovat ilmeisiä kaikkialla maailmassa.
Etelämantereen jäätikön palautuminen
Kaukana Brasiliasta etelään, Etelämantereen jäisillä maisemilla, jälleen yksi ilmastomyytti on romahtamassa. Ilmastokatastrofiennusteiden esikuvana Etelämanner kasvattaa jäävarantoaan ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin. Viimeaikaiset tiedot paljastavat, että Etelämantereen jääpeite kasvaa. Vuosien 2021 ja 2023 välillä Etelämantereen jään massa kasvoi noin 108 gigatonnin vuosivauhdilla poikkeuksellisen sademäärän kertymisen vuoksi.
Tämä on ensimmäinen pysyvä jäänkasvu vuosikymmeniin ja sen pitäisi olla otsikoissa. Napajäätiköiden sulamista on pitkään käytetty perustelemaan kiireellisiä poliittisia toimia – nettonollapäästöistä öljyn ja kaasun rajoituksiin ja maatalousveroihin. Meille kerrottiin, että nouseva hiilidioksidipäästö tarkoitti väistämätöntä jään menetystä ja katastrofaalista merenpinnan nousua. Mutta kun jää kasvaa kutistumisen sijaan, ilmastopolitiikka tuskin kavahtaa.
Miksi ne ihmiset, jotka ovat eniten vastuussa globaalista ilmastopolitiikasta, jättävät huomiotta tai sivuuttavat tällaiset tiedot? Ja mikä tärkeämpää, miksi päättäjät paisuttavat taloudellisesti tuhoisia ilmastotavoitteita, kun fyysinen maailma on ristiriidassa heidän malliensa kanssa?
Jotkut riippumattomat tutkijat, maanviljelijät ja energia-analyytikot ovat nostaneet esiin varoitusmerkkejä ilmastonarratiivin taustalla olevista virheellisistä oletuksista. Mutta heidät usein vaiennetaan tai leimataan "kieltäjiksi" – termi, jonka tarkoituksena on hiljentää tutkimus pikemminkin kuin herättää keskustelua.
Ennätyssadot ja kasvavat jäätiköt ovat empiiristä näyttöä, joka kyseenalaistaa ilmastonmuutosta koskevan ortodoksian. Tämän tiedon sivuuttaminen on paitsi epätieteellistä myös moraalitonta.
Ilmastotutkimuksen kultastandardiksi oletettu IPCC on rakentanut kokonaisia poliittisia kehyksiä peruuttamattoman napajäätikön häviämisen ja väistämättömän ilmaston romahduksen ympärille oletuksen ympärille, joka johtuu fossiilisten polttoaineiden käytöstä. Näitä kehyksiä ovat omaksuneet laajasti poliitikot, kuten Kanadan Mark Carney, Englannin Keir Starmer, Australian Anthony Albanese, Kalifornian Gavin Newsom ja muut.
Mitä sitten tapahtuu, kun luonto kieltäytyy noudattamasta heidän poliittisia käsikirjoituksiaan? Ei mitään. Poliittinen juna jatkaa kulkuaan, ja sitä ruokkivat inertia, institutionaalinen ylpeys ja henkilökohtainen ylimielisyys. Kriisi ei ole meidän ilmakehässämme. Se on instituutioissa, jotka ovat ryhmäajattelun, voiton tavoittelun ja vallanhimon korruptoimia.
Ennen kuin tieteelliseen ja poliittiseen johtajuuteen palautetaan jonkinasteinen eheys, todellinen katastrofi on luottamuksen romahtaminen niihin, joiden tehtävänä on suojella vapautta, luoda talouskasvua ja mahdollistaa ihmiskunnan jatkuva kehitys.
Tämä kommentti julkaistiin ensimmäisen kerran osoitteessa BizPac-arvostelu on 9 toukokuu 2025.
kirjailijasta
Vijay Jayaraj on tiede- ja tutkimusavustaja CO₂-koalitio, Arlington, Virginia. Hänellä on ympäristötieteiden maisterin tutkinto East Anglian yliopistosta ja energiahallinnon jatkotutkinto Robert Gordonin yliopistosta, molemmat Isossa-Britanniassa, sekä tekniikan kandidaatin tutkinto Annan yliopistosta Intiasta.

Paljastaja tarvitsee kiireellisesti apuasi…
Voisitko auttaa pitämään valot päällä The Exposen rehellisen, luotettavan, vaikuttavan ja totuudenmukaisen journalismin avulla?
Hallinto ja suuret teknologiayritykset
Yritä hiljentää ja sulkea The Expose.
Joten tarvitsemme apuasi varmistaaksemme
voimme jatkaa tuomista teille
tosiasiat, joita valtavirta kieltäytyy tunnustamasta.
Hallitus ei rahoita meitä
julkaisemaan valheita ja propagandaa heidän
kuten valtamedian puolesta.
Sen sijaan luotamme yksinomaan tukeenne.
tue meitä pyrkimyksissämme tuoda
sinä rehellinen, luotettava ja tutkiva journalismi
tänään. Se on turvallista, nopeaa ja helppoa.
Valitse alta haluamasi tapa osoittaa tukesi.
Luokat: Breaking News, Maailman uutiset
Tämä ei ole yllätys. Meille valehdellaan kaikesta ilmastosta, jota uskon hallituksen manipuloivan, mRNA-geeniterapiaan ihmiskunnan vahingoksi. Ellei ja kunnes hallitusten päämiehemme ole rehellisiä näistä aiheista, heillä ei ole minun 💯 %:n hyväksyntääni, vaikka he tekisivätkin hyviä asioita. mRNA-injektiot on poistettava käytöstä mahdollisimman pian, ja tutkimusta on tehtävä niiden aiheuttamien katastrofaalisten vahinkojen korjaamiseksi. Muuten edessämme on eksistentiaalinen väestön romahdus, joka on loppumme. Mitä tulee ilmastonmuutosta koskevaan pelkopornoon, ne tuhoavat taloutemme ja elämäntapamme. Kemikaalivanoja ja myrkkyjä on ruoassamme ja vedessämme. On hyvin vaikea olla uskomatta, että he yrittävät tappaa meidät. Miksi, en ole varma. Mikä on järkeä tuhota kaikki vain hallitakseen tuhkaa?
Hyvin sanottu Leslie, kaikki mitä sanot on totta.
"He" yrittävät tappaa meidät.
Mutta he eivät halua meidän kaikkien kuolevan. Heidän väestökado-ohjelmastaan selviävät ne, jotka he haluavat muutettavan kyborgeiksi (kyllä, aivan kuten Terminator-elokuvissa ennustettiin!), jotta he voivat "palvella" pahaa saatanallista salaliittoa. Manipuloituja ja kontrolloituja massoja.
He ovat transhumanisteja ja he muuttavat ihmiskuntaa edistyneellä saatanallisella, demonisella nanoteknologialla kaikilla kuviteltavissa olevilla tavoilla, erityisesti "covid"-tappopokeilla.
Tämä on hengellinen sota Jumalan ja saatanan välillä, ja ihmisten on herättävä tähän tosiasiaan nopeasti, koska aika on kortilla.
Hiljaisia aseita hiljaisiin sotiin.
Tämä on elämän vastainen agenda. Saatana ja hänen kätyrinsä vihaavat meitä enemmän kuin mitään muuta tässä elämässä, eivätkä he kaihda keinoja tuhotakseen KAIKEN Jumalan luomakunnan.
Jatka siitä puhumista kaikille tuntemillesi ja rakastamillesi ihmisille ja jokapäiväisissä keskusteluissa. Kylvä siemenet niiden luokse, jotka eivät tiedä, mitä tapahtuu.
On vaikeaa tuntea itsensä aina torjutuksi ja "salaliittoteoreetikoksi" kutsutuksi, mutta mitä meillä on menetettävää?
Se on meistä kiinni…
Rukoile johdatusta ja Jumalan siunausta.
Nicole.
Jos heillä on varaa kasvattaa omia ruokavarojaan suojelluilla alueilla, he voivat myydä Gatesin kaltaista GMO-ruokaa nälkäiselle ja riippuvaiselle väestölle, jolloin määrä vähenee rikkaiden/vaikutusvaltaisten tarvitsemaan pieneen määrään.
Yhdysvaltain hallitus
200 vuoden sopimus
ruiskuttamalla
Tunnelma kanssa
100 megatonnia erilaisia kemikaaleja vuosittain seuraavien 200 vuoden ajan.
KEMIKAALIVANOJA – Savuava ase!!! Geoinsinöörisopimukset PALJASTETTU
https://zeeemedia.com/interview/world-first-chemtrails-the-smoking-gun-geoengineering-contracts-exposed/
Ehkä me olemme se virus, joka vie öljyn hiiltä maapallosta ja täydentää hiilidioksidivarastoja pelastaen elämää planeetalla, kun hiilidioksidi on liian alhainen. Olemme välttämättömiä elämälle!!
Hei Ralph Taylor, se on vielä parempi kuin tuo. Jos luet luomiskertomus Raamatun alussa, huomaat, että ihminen luotiin viimeisenä, koska Jumala loi ensin kaiken, mitä ihminen tarvitsi selviytyäkseen. Joten kaikki, mitä Jumala loi, luotiin ihmisen selviytymistä, hyvinvointia ja vaurautta ajatellen. Ei vain hengittämämme ilma, ruoka ja vesi jne., vaan myös fyysisten kehojemme rakennuspalikat.
"Silloin Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi elämän hengen hänen sieraimiinsa, ja ihmisestä tuli elävä sielu." Genesis 2: 7
Ensimmäinen väittämä koskee fyysisten kehojemme rakennuspalikoita – meidät on tehty hiukkasista, alkuaineista jne., jotka muodostuvat/pitävät koossa niiden fysiikan, luonnon jne. lakien mukaisesti, jotka Hän oli luonut maan päälle aiemmin, "maan tomusta" eli tehty maan aineksista. Toinen väittämä Jumalan ihmiseen hengittämästä elämästä viittaa henkeemme, mikä erottaa meidät muusta Jumalan luomakunnasta – hengestämme.
Luomiskertomus on suurin koskaan kerrottu rakkaustarina (viittaan tietenkin agape-rakkauteen, en erokseen tai filia-rakkauteen). Se on kertomus siitä, kuinka paljon Jumala rakastaa ihmiskuntaa. Hän rakastaa meitä niin paljon, että Hän ei ainoastaan luonut meitä, vaan loi kokonaisen maailman, jossa voimme elää ja menestyä. Kuinka ihmeellistä se on?! Jumalamme on suuri!
"Suurin rakkaustarina koskaan" on risti!!!
Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun me vielä olimme syntisiä. Roomalaiset 5: 8.
Hei Islander, ehkä minun olisi pitänyt kirjoittaa "yksi kaikkien aikojen suurimmista rakkaustarinoista", jotta välttyisin välittämäni viestin vähättelyltä erilaisten mielipiteiden vuoksi. 🙂 Vaikka minun on sanottava puolustukseksi, että ristiä ei olisi tapahtunut, ellei luomista olisi tapahtunut ensin – ja Jeesuksen kautta kaikki luotiin.
"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala"
https://www.desiringgod.org/messages/in-the-beginning-was-the-word
Rhoda, on niin helppo esittää harkitsematon kommentti, myönnän sen! 🙂
Mutta! kun sanot "ristiä ei olisi tapahtunut, ellei luomista olisi tapahtunut ensin" (olen samaa mieltä seuraavan kanssa), tämä on... ÄLÄ totta.
On kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan maailman perustamisesta asti. Ilmestyskirja 13:8 (isoilla kirjaimilla kirjoittamani).
Karitsa, teurastettu maailman perustamisesta asti.
Huomaa - luominen EI tapahtunut ennen lunastusta! Enkelit luotiin, mutta he eivät tiedä mitään lunastuksesta - ei ihme, että siitä on kirjoitettu. mitä asioita enkelit haluavat tarkastella. 1. Piet. 1:12.
Ilman LUNASTUSTA Kristuksen kallisarvoisen sovitusveren kautta – olisimme vain automaatteja!
Monet ajattelevat, että ristiinnaulitseminen oli jonkinlainen jälkihuomautus – ei niin.
Tiedätkö, että Raamatussa sanotaan maan pysyvän pystyssä neljästä kulmastaan? Ole tässä hyvin varovainen ja mieti ensin.
Jep, se on tasainen. Paperitavaraa. Taivaankannuksella. Geosentrinen. Nuori. Vedet ylhäällä. Vedet alhaalla ; )
Oletko nähnyt videon yliopiston rahoittamasta henkilökohtaisesta raketista, jonka he laukaisivat kaikkine telemetriatietoineen, jotka osuivat kilpeen ja pysäyttivät raketin?
Hei Clayton,
En ole varma, minkä videon arkistoin, mutta siinä oli noin viisi erillistä tallennetta rakettien yrityksistä murtautua taivaankannen läpi, ja kun raketit osuivat siihen, ne liukuivat sitä pitkin jättäen jälkeensä kalkkivanan! (aivan kuten vesiskootteri tai vene). Se oli kiehtovaa katseltavaa!
Tunnetko Dustin Nemosin työt?
TheSerapeum.com
DustinNemos.com
NemosNewsNetwork.com
Olen nyt kiitos
Hei Clayton, en ole varma, mihin Raamatun kohtaan viittaat, mutta alla olevat artikkelit esittävät kaksi näkökohtaa Raamatun viittauksista "maan neljään nurkkaan". Molemmissa artikkeleissa mainitaan useita Raamatun kohtia, ehkä yksi niistä on se, johon viittaat?
Ensimmäinen väittää, että ilmausta käytetään kuvaannollisesti, aivan kuten käytämme idiomeja nykyään.
https://www.gotquestions.org/corners-of-the-earth.html
Toinen selittää, mitä ”neljä maan kulmaa” tarkoittaa, viittaamalla alkuperäisteksteissä käytettyihin heprean- ja kreikankielisiin sanoihin, jotka käännettiin englanniksi ”maan neljäksi kulmaksi”.
https://christiananswers.net/q-eden/edn-c017.html
Jotkut Raamatun kohdat ovat "mustavalkoisia" ja ne voidaan ottaa kirjaimellisesti, mutta toiset eivät. Minusta Raamatussa on monia asioita vaikea ymmärtää, ja joskus ne näyttävät olevan ristiriitaisia. Huomaan myös, että ymmärrän joitakin kohtia eri tavoin, ja ymmärrykseni muuttuu eri aikoina elämässäni riippuen siitä, mitä käyn läpi elämässäni kyseisellä hetkellä tai olenko saanut tietoa jostakin asiasta, ja näin ymmärryksemme muuttuu vanhetessamme ja viisastuessamme.
Kun mietin jotakin enkä saa sitä selville, rukoilen ja pyydän ymmärrystä. Uskon, että tämä on ainoa oikea tapa ymmärtää Raamattua tai tulkita sitä oikein. Raamatun tutkimisesta on paljon hyötyä, ja kunnioitan ihmisiä, jotka tekevät niin, mutta olen aina uskonut, että sen todella tekeminen, eli oman mielemme käyttäminen sen ymmärtämiseen, vaatii historian (mukaan lukien kulttuurit), heprean, kreikan ja luultavasti paljon muun opiskelua – kutsun ihmisiä, jotka tekevät näin, raamatuntutkijoiksi. Koska minulla ei ole tarpeeksi tunteja päivässä tullakseni raamatuntutkijaksi, luotan siihen, että Jumala tulkitsee Raamattua puolestani. Ajattelen, että jos en ymmärrä jotakin eikä Jumala ilmoita sitä minulle, niin silloin ei ole vielä minun aikani. Uskon, että Jumala tietää parhaiten ja Hän ilmoittaa sen minulle aikanaan.
Henkilökohtaisesti en ole vakuuttunut siitä, että Maa on marmorin muotoinen. Enkä ole vakuuttunut siitäkään, että se on litteä. En ymmärrä, miksi ihmiset harkitsevat vain binääristä vaihtoehtoa, että Maa on joko litteä tai pallomainen, ja jättävät huomiotta muut vaihtoehdot. Kivet eivät ole litteitä eivätkä pallomaisia (elleivät ne ole altistuneet "kulumiselle", kuluneet, hioutuneet). Miksi Maa siis olisi?
Tuo on yksi ongelmistani kyseisen Raamatun kanssa, kuten kuvailit sen olevan joillakin alueilla selkeä ja toisilla sekava.
Hei Clayton, uskon, että oikea tapa lukea Raamattua on pyytää Jumalalta viisautta ja ymmärrystä. Mielestäni on virhe luottaa pelkästään inhimilliseen tietoon ja ymmärrykseen Raamatun tulkinnassa.
Miksi olen niin varma, ettemme pysty ymmärtämään Raamattua ilman Jumalan apua? Mitä ihmiset tekivät ennen Raamatun syntymistä? Mitä tekevät ihmiset, jotka eivät osaa lukea Raamattua tai joilla ei ole pääsyä siihen? Vastaus on yksinkertainen… he kysyivät/kysyvät Jumalalta; näin Jeesus tarkoitti. Kun Jeesus lähti maan päältä, hän lähetti Auttajansa.
"Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän luota, totuuden Henki, joka lähtee Isän luota, hän todistaa minusta." Joh. 15:26
https://biblehub.com/john/15-26.htm
Auttaja on Jumalan Pyhä Henki. Jeesus tiesi, ettemme pysty ilman jumalallista apua. Niinpä Jeesus antoi tarvitsemamme avun. Meidän tulisi käyttää Jumalan elävän sanan meille antamaa apua ymmärtääksemme Jumalan kirjoitettua sanaa.
Todistan väitteeni seuraavalla Raamatun lainauksella:
Sanalla ”kuin lapsi” on useita merkityksiä, joista yksi on se, että lasten mielet eivät ole täynnä ihmisten toimista saatua tietoa, joten heidän mielensä ovat avoimempia ja luottavaisempia sille, mitä Jumalalla on sanottavaa.
Siellä on kuvia ja graafeja kaikkialta maailmasta menneisyydestä, jaloista, käsistä, peuroista ja asukkaille arvokkaista asioista. Miksei siellä ole mitään kyseisestä jumalasta ja tauluista ja muista asioista? Näitä kuvia ei olisi sensuroitu kuten valtavirran tarjontaa.
Hei Clayton, sinä kysyt: "Miksei ole olemassa mitään mainitusta jumalasta ja tauluista ja muista asioista?"
En ole varma, miten muinaiset sivilisaatiot olisivat havainnollistaneet tai kuvanneet Jumalaa, joten en ole varma, tietääkö kukaan, mitä etsiä. En ole varma, mitä tarkoitat "muilla asioilla", joten en voi lisätä siihen keskusteluun mitään. Mitä tulee mainitsemiisi savitauluihin, oletan, että viittaat niihin... Mooses toi alas Siinainvuorelta.
Minusta on mielenkiintoista, että lukuun ottamatta Raamatun käyttöä historiallisena dokumenttina, valtavirran arkeologia ja tiede eivät käytä aikaa tai resursseja Raamatun sanojen todistamiseen tarvittavien todisteiden etsimiseen. Ehkä he pitävät sitä itsestäänselvyytenä, eikä lisätodisteita tarvita, tai todennäköisemmin ne, jotka rahoittavat valtavirran taidetta ja tiedettä, eivät halua ihmisten uskovan Raamattuun/noudattavan sitä. Esimerkkinä tästä on "evoluutio". Yli 150 vuoden ajan on käytetty paljon aikaa ja resursseja evoluutioteorian "todistamiseen" ja ihmisten kouluttamiseen siitä, että se on "tosiasia". Kuinka paljon aikaa ja resursseja käytetään luomiseen?
Niinpä Raamatussa mainittujen tapahtumien todisteiden löytäminen jää itsenäisten tutkijoiden ja niiden resurssien varaan. Ja kun jotakin löydetään, valtavirran tiede yksinkertaisesti hylkää sen sen sijaan, että se tutkisi sitä lisää totuutta etsien. Maallistuneissa mielissä: jos Raamattu on totta, niin myös luominen on totta, ja heidän suosimansa evoluutioteoria, jota he ovat niin kovasti työskennelleet levittääkseen, heitetään ikkunasta ulos.
Takaisin Mooseksen kivitaulujen todisteisiin… Ron Wyatt, yhdysvaltalainen sairaanhoitaja-anestesialääkäri ja itseään amatööriarkeologiksi kutsuva henkilö, omistautui vuosia raamatullisten esineiden löytämiseen. Hän väitti löytäneensä liitonarkin vuonna 1982. Miten tämä liittyy tähän? Koska kaksi kivitaulua, joihin kymmenen käskyä oli kirjoitettu, sijoitettiin liitonarkkiin.
https://www.ancient-origins.net/artifacts-other-artifacts/ark-of-the-covenant-007412
Ja etiopialaisen perinteen mukaan liitonarkin väitetään olevan Liitonarkin kappelissa, joka sijaitsee Aksumissa, Etiopiassa, Siionin Neitsyt Marian kirkon vieressä.
https://www.theguardian.com/world/2021/jan/24/fabled-ark-could-be-among-ancient-treasures-in-danger-in-ethiopias-deadly-war
Tässä on mielenkiintoinen artikkeli liitonarkista ja sen löytämiseksi tehdyistä useista yrityksistä:
https://www.premierchristianity.com/home/investigation-where-is-the-ark-of-the-covenant/2818.article
Löydetäänkö liitonarkki koskaan? En tiedä. Mutta voisin kuvitella, että Jumala pitää sitä turvassa ja se "löydetään" aikana, jonka Jumala on säätänyt – esimerkiksi silloin, kun maailma on aikojen lopussa (lue Ilmestyskirja), kun Raamattu (Jumalan kirjoitettu sana) ja kristinuskon harjoittaminen (Jumalan elävän sanan ilmentymä, jos niin haluatte sanoa) kielletään maailmanlaajuisesti ja ihmisten on jälleen kerran kuultava Mooseksen lakien (Jumalan kirjoitetun sanan) heille luettavan, silloin Jumala sallii liitonarkin ja kivitaulujen "löytää". Raamatussa on esimerkki, jossa näin on tapahtunut aiemmin (lue 2. Aikakirja 34 ja selitys siitä TÄÄLTÄ).
Kristillisen arkeologian ala on kiehtova, ja kannustan sinua tutustumaan hieman saatavilla olevaan tietoon ja miettimään, mitä mieltä olet. Toinen mielenkiintoinen aihe on Maan ikä. Katso, löydätkö tietoa Maan ikääntymisen eri tavoista (lukuun ottamatta valtavirran evoluution "todistamiseen" käytettyjä menetelmiä, kuten kyseenalaista hiiliajoitusta), esimerkiksi kuusta tai kosmisesta pölystä.
Raamatun on todistettu kirjoittaneen katolinen kirkko roomalaisaikana yhdessä Colosseumin kanssa.
Hei Clayton, Raamattua ei "kirjoittanut katolinen kirkko roomalaisaikana". Jotkin sen versiot olivat koottu katolisen kirkon toimesta. Britannica toteaa: ”Roomalaiskatolisen ja itäortodoksisen Vanhan testamentin versiot ovat hieman laajempia, koska ne hyväksyvät tiettyjä kirjoja ja osia kirjoista, joita protestantit pitävät apokryfisinä.”
https://www.britannica.com/topic/Bible
Vanhan testamentin kirjat kirjoitettiin kauan ennen Jeesuksen ihmiseksi tulemista (esim.noin 1,500 vuoden ajan, noin vuodesta 2000 eaa. vuoteen 425 eaa.), ja Uuden testamentin kirjat kirjoitettiin pääosin ensimmäisen vuosisadan jälkipuoliskolla.
https://www.catholic.com/qa/who-compiled-the-bible-and-when
Jos haet internetistä, löydät keskusteluja muinaisista teksteistä, joita ei ole sisällytetty Raamattuun, ja hyvästä syystä. Esimerkiksi Maria Magdaleenan evankeliumi (joka ilmeisesti on täynnä gnostilaista symboliikkaa) ja Juudaksen evankeliumi (joka on muinainen gnostilainen teksti, joka kuvaa Juudas Iskariotia, yhtä Jeesuksen apostoleista, positiivisessa valossa ainoana apostolina, joka ymmärtää täysin Jeesuksen opetukset). Ovatko nämä tekstit aitoja? En tiedä. Onko gnostilaisuus osa kristillistä tarinaa vai petos? En tiedä, koska gnostilaisuus on yhteisnimitys, joka kuvaa useita uskomuksia, mutta arvaukseni on, että se oli/on petos; suuri osa siitä, mitä gnostilaisuudeksi kuvataan, ei minusta vaikuta kovin kristilliseltä, vaan pikemminkin poikkeamalta siitä, vaihtelevassa määrin. Gnostilaisuus-termin nykyaikainen käyttö EI ole juurikaan kristillistä. (Lue lisää TÄÄLTÄ.)
Onko Britannica kuin BBC, CBC, CTV, vain enimmäkseen tekstiä (tietosanakirja)?
Hei Clayton, Sen sijaan, että joutuisit lukemaan pitkiä kommentteja minulta, minulla on idea. Mitä jos lukisit Raamatun ensimmäisen luvun ja keskustelisimme siitä? Minulla on kysymys siitä, johon en ole löytänyt vastausta, vaikka olen kysynyt sitä useilta ihmisiltä. Vaikuttaa siltä, ettei moni ole pohtinut, mitä se tarkoittaa. Haluaisin tietää, mitä ajattelet.
Kysymykseni liittyy 1. Mooseksen kirjan jakeeseen 1:3. Mutta sinun täytyy tuntea koko luku ymmärtääksesi, mitä olen kiinnostunut tietämään.
https://biblehub.com/kjv/genesis/1.htm
Se on mahtavin koskaan kerrottu tarina. Seurauksena on, että ihmiset uskovat johonkin itseään suurempaan (he olettavat niin), ja aina kun on ongelma, he rukoilevat Jumalaa pelastamaan meidät! Sen sijaan, että kokoaisivat naapurit yhteen ja hoitaisivat tämän. Se on kuin äänestämistä. Pidät sitä hyvänä asiana, mutta teet vain rikollisten voimaannuttamista. Kirkko on luultavasti yksi maailman rikkaimmista tahoista ja voisi lopettaa kaiken köyhyyden maailmassa esimerkkinä yltäkylläisyydestä. Hyvin pitkä keskustelu, kun syventyy uskontoon ja näkee, mitä todella tapahtuu! Jos hän on oikeasti, hän on todellakin mokannut, sanoisin.
EI! EI! EI!
Ensimmäiset vanhempamme "sekosivat tosissaan".
loi kaiken mahdollisen katsoakseen sen pilalla ensimmäisessä luvussa niin sanoakseni vau eikä tehnyt mitään pysäyttääkseen itseään valitessaan väärät ihmiset aloittamaan unelmansa ihmiskunnasta.
Hei Clayton, mitkä ovat näkemyksesi Koraanista, Allahista ja profeetta Muhammedista?
Nuo kolme olentoa ovat luoneet kansan, joka on vastakkainen kyseisille kristillisille näkemyksille, ja käyttävät sitäkin heidän eliminoimiseensa. Taas yksi kontrolloitu ryhmä hajoita ja hallitse -periaatteeseen. Kuinka montaa näistä sieluista lopulta halutaan? Ei montaa, arvaan.
Hei Clayton, olet ajautumassa sivuraiteille. Joten heitän nyt tämän kysymyksen kaikille, jotka haluavat tarttua siihen.
Koko Ensimmäisen Mooseksen kirjan ensimmäisen luvun lukeminen kestää noin 3 minuuttia. Tässä se on:
https://biblehub.com/kjv/genesis/1.htm
Jos sinulla on kiire, tässä on 1. Mooseksen kirjan jae 1:3:
"Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli."
https://biblehub.com/genesis/1-3.htm
Viitattu ”valo” ei ole auringonvaloa, koska se luotiin tai tuli olemassaoloon neljäntenä päivänä:
"Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivän yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia." 1. Moos. 1:14
https://biblehub.com/genesis/1-14.htm
Joten tässä on kysymykseni: Mitä on se "valo", joka luotiin ensimmäisenä päivänä?
Se on aito kysymys, edes raamatuntutkijat eivät näytä pääsevän siitä yksimielisyyteen. Katso alta:
https://biblehub.com/commentaries/genesis/1-3.htm
Hei Rhoda,
Hyvä kysymys, jota en ollut aiemmin miettinyt, mutta huomautettuasi tein nopean haun...
Valo voisi olla Jumalan itsensä jumalallinen, yliluonnollinen valo – Hänen läsnäolonsa ja voimansa ilmentymä, erillään luonnollisista valonlähteistä, jotka Hän loi myöhemmin.
Jumalaa kutsutaan valoksi 1. Johanneksen kirjeen luvussa 1.
Onko valo yliluonnollinen ilmiö, joka heijastaa Jumalan kaikkivaltiutta ja kykyä tuottaa valoa itsenäisesti?
Onko valo 'energiaa'? Tietoisuutta? Sähkömagneettisen spektrin luomista?
Mitkä ovat ajatuksesi?
Hei Nicole, meidän täytyy harkitse käännöskysymyksiä ja mikä alkuperäisessä tekstissä käytetty (muinainen) heprean sana/termi oli, eikä vain englanninkielinen käännös. Mielestäni hepreassa on useampi kuin yksi sana/termi, joka tarkoittaa englanniksi "valoa", asiayhteydestä riippuen. Asiaa mutkistaa entisestään se, että jotkin Raamatun osat kirjoitettiin alun perin arameaksi ja kreikaksi. Ensimmäisen Mooseksen kirjan luku 1 kirjoitettiin hepreaksi. Ilmeisesti tässä tapauksessa "valoksi" käännetty heprean sana on Yhi ôr wayhi ôr. Katso alta melko monimutkainen selitys... tai kaksi... joita en ole vielä aivan ymmärtänyt:
https://biblehub.com/commentaries/genesis/1-3.htm
Oman mieleni avulla ajattelen, että se on jotain ennen aineen luomista. Jotain, jota tarvittiin, jotta aineen syntyessä se voitaisiin pitää koossa tai järjestää, tai esimerkiksi pitää maassa, jotta se ei leijuisi avaruuteen.
Ajattelin omaa päätäni käyttäen, että kyseessä on perustavanlaatuisin voima, josta kaikki muu riippuu; vetovoiman ja hylkimisen lait (yksi niistä on sähkö, jossa positiiviset ja negatiiviset varaukset joko vetävät puoleensa tai hylkivät toisiaan). Mutta sitten mielestäni sähkömagneettinen spektri pitäisi myös syntyä ennen kuin valo, ääni jne. voivat syntyä. Myös osmoosi täytyy syntyä ennen kuin elävät järjestelmät voivat toimia... ja lista jatkuu. Joten mielestäni "valo" sisältää myös ne. Ehkä "valo" 1. Mooseksen kirjan 1:3 jakeessa edustaa kaikkia niitä voimia, joita Jumalan luomakunta tarvitsee ollakseen olemassa.
Mutta sitten ajattelen seuraavaa lausetta: ”Ja Jumala näki valon, ja se oli hyvä; ja Jumala erotti valon pimeydestä.” 1. Moos. 1:4
https://biblehub.com/genesis/1-4.htm
Käyttäen omia ideoitani, se tarkoittaisi, että "pimeys" on ilman näitä voimia. 1. Mooseksen kirjan 1:4:ssä mainittu pimeys on selvästi edelleen olemassa, kyse on vain siitä, että Maa, jolla elämme, on "valossa", sellaisena kuin se luotiin ensimmäisenä päivänä. Mieleni ei pysty käsittämään, miten voi olla paikka, jossa ei ole mitään näistä voimista, joista kaikki maailmankaikkeudessa (esim. Maa, Aurinko, Kuu) on riippuvainen – ja olen takaisin lähtöruudussa: Mitä Jumala loi ensimmäisenä päivänä?
oikein ja väärin?
Hei Clayton, minulla on vaikeuksia ymmärtää, mitä sanot. Voisitko avata ajatustasi hieman tarkemmin?
Oikea olisi valo, pimeys on väärin, onko se valkotaulun arvoinen?
Hei Clayton, Kyllä, ymmärsin, että viittasit "oikeuteen" "valona" jne. Mutta mitä tarkoitat "oikeudella"? Liittyykö se jotenkin luontoon, vai ihmisen omatuntoon?
Yleisessä oikeudessa ei ole montaa lakia, niin sanoakseni. Jokaisen pitäisi tietää ero oikean ja väärän välillä.
Hei Clayton, uskon, että puhut Jumalan määrittelemästä oikeasta ja väärästä. Ihmiskunta sai väärin tiedon oikeasta ja väärästä eli hyvästä ja pahasta, kun Eeva ja sitten Aadam söivät kiellettyä hedelmää.
Katso 1. Mooseksen kirja 2:16 ja 3:
https://biblehub.com/genesis/2.htm
https://biblehub.com/genesis/3.htm
Kielletyn hedelmän syöminen oli synti, koska Jumala oli nimenomaisesti kieltänyt Aadamia ja Eevaa syömästä hyvän ja pahan tiedon puusta, ja heidän tottelemattomuutensa edusti Jumalan auktoriteetin hylkäämistä ja halua määrittää hyvä ja paha itse.
Oikeuden määrää siis Jumala, ja asiayhteydestä riippuen se tarkoittaa Jumalan teitten seuraamista ja kuuliaisuutta Jumalalle. Koska oikeus on erottamattomasti osa Jumalaa, olisiko se jotakin, joka on luotu?
Jos puhut laeista, varhaisin kirjallinen laki on Mooseksen laki. Kristilliseen uskoon perustuvissa maissa yleinen laki perustuu Mooseksen lakiin, jota on sitten muutettu pala palalta, yksi tapaus kerrallaan, niiden mieleen, jotka uskovat omaavansa maallisen vallan. Luonnollinen laki on Jumalan laki (tunnetaan myös nimellä Mooseksen laki), ja se on oikean ja väärän ilmentymä, luulen, että saatat ajatella sitä.
Jos puhut intuitiivisesta tiedostamme oikeasta väärästä, jota ei voida kirjoittaa lakikirjaan, kyseessä on Jumalan antama omatunto, jonka perustavanlaatuinen todistus tulee sielullemme (sydämelle ja mielelle) hengestämme. Turmeltunut mieli voi ohittaa sen, mitä ihmisen henki heille todistaa. Jos mielemme ja/tai henkemme ovat turmeltuneet, niin myös oikean ja väärän käsityksemme on turmeltunut. Ainoa tapa saada itsemme takaisin raiteilleen on kääntyä takaisin Jumalan puoleen ja pyytää, että Hänen Pyhä Henkensä opastaisi meitä siinä, mikä on oikein.
Olipa kyseessä mikä tahansa ”oikeus”, se tulee Jumalalta, se on osa Jumalaa. Joten minun näkökulmastani se ei ole Jumalan luoma asia, eikä myöskään ”valo”, johon viitataan 1. Mooseksen kirjan jakeessa 1:3.
Jos katsot ympärillesi todisteita (maailmaamme), miksi meitä syytetään ja pidetään vastuullisina hänen alkuperäisestä virheestään (Aadam ja Eeva), kutsuisin tätä "parhaaksi koskaan kerrotuksi tarinaksi", aivan kuten lääkesodat ja se tosiasia, että meidät on tuuditettu uskomaan, että olemme demokraattisia yhteiskuntia. Kaikki on manipuloitu tai sitten asiat, jotka eivät ole manipuloituja, näyttävät todella oudoilta. normalisointi. sodat raha pikkupojat
P.S. Tämä olisi siis hänelle hyvä hetki siivota sotkunsa, ei sitten kun olemme lähteneet.
Hei Clayton, se, mitä kutsut "virheiksi", ei ole virheitä. Eeva ja sitten Aadam tekivät tietoisen valinnan olla tottelematta Jumalaa. Sama pätee kaikkiin ihmisiin siitä lähtien, myös omaamme. Ihmiset tekevät tietoisen valinnan olla tottelematta Jumalaa.
Sitten jatkat sekoittamalla hengen ja ihmisenä olemisen asiat ihmisen tekemiin tekoihin ja ihmisen luomiin yhteiskuntien organisointijärjestelmiin. Ihminen voi manipuloida järjestelmiä niin, että ne ovat hänen edukseen, mutta Jumala ei tee niin.
Jumala on antanut meille jokaiselle vapaan tahdon yhtäläisissä suhteissa, ilman pelkoa tai suosimista. Tämä vapaa tahto ei riipu siitä, kuinka paljon meillä on rahaa, kuinka paljon olemme, mitä työskentelemme, minkä tasoista koulutusta olemme saavuttaneet jne. – se annetaan kaikille yhtäläisissä osissa, ja se on ainoa ei-fyysinen ominaisuus, joka meillä on syntymästämme lähtien. Jokaisen ihmisen on itse valittava, mitä hän tekee tällä vapaalla tahdolla. Meidän tulisi valita viisaasti; kuten jokainen lapsi tietää, valinnoillamme on seurauksia – joskus hyviä ja joskus huonoja.
Voi herranjestas Rhoda! Uskonpa löytäneeni jonkun, joka analysoi asioita yhtä paljon kuin minä!!! Lol!
Olen samaa mieltä kanssasi ja kuten sanoit... se on monimutkaista ja vaikeaa.
Hmm, takaisin suunnittelupöydän ääreen…
Meidän täytyy keskustella tästä vähän Jumalan kanssa ;)
Hei Nicole, meillä on uteliaat mielet 🙂
"Meidän täytyy jutella tästä vähän Jumalan kanssa ; )" Kyllä me teemme niin!
Rhoda,
Voit CAN EI "Käykää hetki keskustelemassa Jumalan kanssa".
Chat viittaa kaksi tapa keskustelu!
Jumala, joka monin tavoin ja monin kerroin muinoin oli puhunut isille profeettojen kautta, on näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Poikansa kautta...
Heprealaiskirje 1:1–2 ja sitä seuraavat.
On olemassa EI lisää ilmestystä Ylhäältä.
Sinun täytyy KEVENTÄÄ Islanderia!
Ymmärrän, ettei kukaan pääse Isän luo muuten kuin Jeesuksen kautta.
Kommenttisi voivat vaikuttaa hyvin itsekeskeisiltä.
Kukaan ei tiedä kaikkea (paitsi Jumala). Me kaikki opimme täällä vielä.
Sinun pitäisi antaa ihmisille vähän anteeksi ja lopettaa tuomitseminen.
Hei Nicole, meidän kaikkien mielet toimivat eri tavoin, ja juuri tämä ajatusten monimuotoisuus pyörittää maailmaa, kuten sanotaan. Islanderilla on lähes lainopillinen tapa tulkita Raamattua. Sitten on ihmisiä, jotka tulkitsevat Raamattua vain kirjaimellisesti. Nämä tulkinnat eivät ole vääriä, ne vain rajoittuvat yhteen kerrokseen Raamatun merkityksistä, siltä osin kuin minä luen Raamattua (elävänä kirjana).
Raamatussa on paljon kohtia, joilla on useampi kuin yksi sovellus – esimerkiksi olen nähnyt jakeita, joilla on samanaikaisesti fyysinen, psykologinen ja hengellinen merkitys – jokaisella niistä on omat vivahteensa. Näitä ominaisuuksia käyttäen Jumala puhuu meille henkilökohtaisesti Raamatun kautta. Tämä henkilökohtainen näkökulma, se, mitä Jumala yrittää minulle erityisesti kertoa, ei ole koskaan kaukana mielessäni, kun luen Raamattua. Samalla jakeella voi olla kirjaimellinen historiallinen merkitys (tosiasiallinen) ja myös oikeudellinen merkitys (Jumala opettaa meille, mikä on oikein ja mikä väärin). Raamatun joissakin jakeissa voi olla useita merkityskerroksia.
Uskon vakaasti, että on vain yksi tapa todella ymmärtää Raamattua niin kuin Jumala sen tarkoitti – ennen kuin alamme lukea, pyydämme Jumalalta viisautta ja ymmärrystä. Kun teen näin, saatan jäädä mietiskelemään yhtä lukua pidemmäksi aikaa kuin sen lukemiseen meni. Esimerkiksi sanojen lukeminen voi viedä kaksi minuuttia ja puoli tuntia miettimistä, kun eri merkityskerrokset pyörivät mielessäni, alkavat muotoutua ja kun kysyn Jumalalta toistuvasti prosessin aikana: "Tarkoitatko sitä?" Ja kyllä, juttelen jatkuvasti Jumalan kanssa lukiessani Raamattuani, kysyn, mitä asiat tarkoittavat ja olenko ymmärtänyt jotain oikein, esitän kysymyksiä – voi pojat, kuinka paljon kysymyksiä esitänkään Jumalalle.
En erota Jeesusta Jumalasta tai Pyhästä Hengestä – aivan kuten en erota ruumistani sielustani ja hengestäni. Jumala, Pyhä Henki ja Jeesus ovat yksi, joten kenelle tahansa esitämme kysymyksemme (nimeltä), he kaikki kuulevat sen samanaikaisesti. Islanderin esiin nostama näkökulma siitä, että Jumala on puhunut meille Poikansa Jeesuksen kautta, ei liity kommunikointiimme Jumalan kanssa, vaan siihen, että joku päättää kääntyä Jumalan puoleen. Emme voi pelastua kuulematta Jeesuksen sanomaa ja hyväksymättä Jeesusta Herraksemme ja pelastajaksemme, koska hän kuoli ristillä syntiemme tähden. Emme voi pelastua noudattamatta Jeesuksen opetuksia – Jeesus on tie, totuus ja elämä. Jos tarvitsemme apua maan päällä, Jeesus ei auta meitä. Jeesus jätti maan ja palaa vasta lopussa. Kun Jeesus jätti maan, hän antoi meille Pyhän Henkensä auttamaan meitä, joten Pyhä Henki on itse asiassa yhteytemme Jumalaan maan päällä. Mutta se on lainopillinen tapa katsoa asiaa, koska jos huudat avuksi Jeesuksen nimeä, Pyhä Henki tulee avuksemme. Jos huudamme avuksi Jeesuksen nimeä, Jumala lähettää enkelinsä. Jumala, Pyhä Henki ja Jeesus ovat yksi, eivät erillisiä, ja jos huudat avuksi toista, niin Jumala kuulee ja vastaa parhaaksi näkemänsä mukaan.
Päätän tämän voimakkaalla raamatunjakeella, joka ja sitä ympäröivät jakeet antavat vihjeitä siitä, miten kommunikointimme Jumalan kanssa toimii:
"Totisesti minä sanon teille: minkä te sidotte maan päällä, se on sidottu taivaassa, ja minkä te päästätte maan päällä, se on vapautettu taivaassa." Matthew 18: 18
Kristittyinä meidän tulisi sitoa Saatana ja vapauttaa Pyhä Henki.
Hei Rhoda,
Ymmärrän ja olen samaa mieltä kanssasi. Keskustelen Jumalan kanssa koko päivän kaikesta. Viisaus ja ymmärrys ovat kaikki kaikessa.
Kiitos, että käytit aikaa selittääksesi tulkintasi Raamatusta, pyhistä kirjoituksista jne. ja jakaaksesi näkemyksiäsi, kokemuksiasi ja uskomuksiasi.
Hei Nicole, minusta tuntuu, että olen sanonut liikaa, koska uskon, että suhteemme Jumalaan on hyvin henkilökohtainen ja meidän kaikkien on käännyttävä Hänen puoleensa. En usko, että minulla on valtaa opettaa ihmisiä Jumalasta, enkä usko, että kenellekään on annettu sitä valtaa. Jumala yksin on opettajamme. Meidän kaikkien on opittava Häneltä ja vain Häneltä. Mutta olen esittänyt ajatukseni, en siksi, että ihmiset seuraisivat niitä, vaan jotta ne herättäisivät kiinnostuksen Jumalan tuntemiseen kaikissa muodoissa, joissa Hän on ilmoittanut itsensä: Isä Jumala, Poika (Jeesus) ja Pyhä Henki. Rukoilkaamme, että niin on.
Aamen sille.
Kiitos.
Eikö Valo ole kaikki, mitä Jumala ympäröi, ja Hän erotti sen pimeydestä – pahuudesta, saatanasta jne.?
Ja tässä energiassa olisi intuitiivinen oikean ja väärän erottaminen?
Hei Nicole, Ensimmäisen Mooseksen kirjan luvussa puhutaan asioista, jotka Jumala loi. Tarkoittaisiko se siis, että Jumala loi kaiken, mikä ympäröi häntä, ensimmäisenä päivänä? Eli Jumala loi itsensä?
Mielestäni Ensimmäinen Mooseksen kirja on fyysisten taivaiden ja maan ja kaiken niissä olevan luominen. "Alussa Jumala loi taivaan ja maan..." 1. Moos. 1:1
https://biblehub.com/genesis/1-1.htm
Joten tulkitsen sen seuraavasti: ennen luomisen ensimmäistä päivää Jumala loi taivaan ja maan. Seuraava jae vahvistaa tämän;
"Maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten yllä." 1. Moos. 1:2
https://biblehub.com/nkjv/genesis/1.htm
Joten näen 1. Mooseksen kirjan 1:1 vahvasti vahvistavan, että tämä on kertomus itse Maan luomisesta ja sitten ensimmäisestä päivästä lähtien kaikesta sen päällä/sisällä olevasta.
Ainoa maininta hengellisestä maailmasta 1. Mooseksen kirjan luvussa, jonka näen, on se, että Jumala puhalsi elämän ihmiseen. Ja uskon tämän tapahtuvan joka kerta, kun lapsi siitetään, eli henkemme luodaan hedelmöityksen hetkellä. Joten olen taipuvainen ajattelemaan, että ensimmäisenä päivänä luotu "valo" ei myöskään liity henkiimme.
Yksi kysymys jää jäljelle: Milloin Jumala loi enkelit? Oliko tämä 1. Mooseksen kirjan 1:1:ssä? Vai jopa ennen sitä, joten se ei kuulu luomiskertomukseen? Vai johtuuko se yksinkertaisesti siitä, että enkelit ovat hengellisessä maailmassa eivätkä tästä maailmasta, eivätkä siksi kuulu 1. Mooseksen kirjan luvussa 1 kuvattuun luomiskertomukseen?
Hyvä kysymys.
Ehkä enkelit olivat aina Jumalan kanssa alussa ja osana Häntä…
Ja sitten yksi kysymys: miksi Raamattua on niin vaikea tulkita ja ymmärtää?
Miksi Jumala ei olisi tehnyt Hänen ymmärtämistään ja tuntemistaan helpommaksi meille, koska ennen kaikkea Hän haluaa meidän etsivän Häntä koko sydämestämme ja olevan yhteydessä Häneen?
Liikaa kysymyksiä, ei tarpeeksi vastauksia.
Hei Nicole, Ensimmäisen väittämäsi osalta: se on mahdollista. Seuraaviin kysymyksiisi: ymmärrän sinua. Palaan aina Raamattuun – se on opas, johon voimme kääntyä saadaksemme apua Jumalan tuntemiseen/oppimiseen jne. Mutta suhteemme Jumalaan ei riipu Raamatusta. Ajattele ihmisiä, jotka eivät osaa lukea, joilla on vaikeuksia lukea (esim. joku, jolla on lukihäiriö) tai joilla ei ole pääsyä Raamattuun, esimerkiksi koska he ovat liian köyhiä tai Raamattu on kielletty. Heillä voi silti olla suhde Jumalaan lukematta Hänen kirjoitettua sanaansa. Miten? He luottavat Hänen elävään Sanaansa, ja heidän suhteensa Jumalaan voi olla vahvempi sen ansiosta.
Kyllä, totta.
Niin monia erilaisia näkemyksiä ja tulkintoja ja niin paljon on vielä opittavaa…
Harva ymmärtää sitä, ja ne jotka sanovat ymmärtävänsä, todella ymmärtävät. Kirja on itseään palveleva kuin päiväkirja. Älä unohda, että ihminen kirjoitti tai kokosi sen miten haluat sitä katsoa, ja niin paljon on sysätty syrjään ja unohdettu (he toivovat). Voitko kuvitella, että sinua arvostetaan suuresti ja että piilottelet pedofilopappejasi uhreilta? Mmmm
Se on kuin kuninkaalliset ympäri maailmaa (pedofiilit ja natsit)
Täsmälleen!
Ja mielestäni, jos olen tulkinnut oikein edellisessä kommentissasi Rhodalle sanomasi, niin kun Jumala erotti pimeyden valosta, Hän erotti valoenergian (hyvän/Jumalan/Hänen) pimeästä (pahan/saatanallisen) energiasta... Ja tässä piilee intuitiivinen oikean ja väärän tunteminen?
Miksi hän siis loi tunnetun myrkyn (Aadamin ja Eevan) aloittaakseen ihmiskunnan? Hän tietää kaiken. Paras koskaan kerrottu tarina. Rakenna pilvenpiirtäjä ja katso sen rappeutumista ja romahtamista, ja lopulta ryntää sisään ja tappaa kaikki. Tämä ohjelma ei muistuta, kun joku julkaisee jotain.
Ilmestyskirja 21:23 ja 22:5.
Olen samaa mieltä.
Tässä on joitakin tutkimuksia jääpeitteiden laajuudesta, jotka ovat tehneet: 1) National Snow and Ice Data Centre, joka on osa ympäristötieteiden tutkimuslaitosta Boulderin yliopistossa Coloradossa. 21. marraskuuta 2021.
Viime viikolla arktisen merijään laajuus lähestyi 10 000 000 neliökilometriä – toiseksi suurin jääpeite minkään edellisen 15 vuoden aikana NSIDC:n mukaan.
Paljolti samaa tapahtuu etelänavalla. Hiljattain mitattu keskilämpötila -61.1 °C oli alueen kylmin koskaan mitattu kuuden kuukauden jakso.
2) Yhdysvaltain kansallinen valtamerien ja ilmakehätieteiden hallinto.
https://www.swpc.noaa.gov/impacts/space-weather-impacts-climate
(NOAA) sanoo: "Kaikki sää maapallolla, planeetan pinnalta avaruuteen, alkaa auringosta."
Geoclastica Ltd:n tekninen muistio 2021-6, tohtori Roger Higgs (filosofian tohtori, Oxford, geologia), 28. syyskuuta 2021, muutettu 2. lokakuuta 2021.
Tohtori Roger Higgin uusin Research-gate-artikkeli koostuu neljästä yksinkertaisesta diasta, jotka todistavat kiistatta, että aurinko hallitsee ilmastoa.
”Diat paljastavat NASA-HADCRUT-laitteen lämpötilanmäärityspetoksen henkeäsalpaavan mittakaavan”, kirjoittaa tohtori Higgs.
"Tulet järkyttymään", hän jatkaa.
"Nähdessäni petoksen valtavan mittakaavan paljastuneena, kun kokosin tätä uutta lahjoitusta viime päivinä, leukani loksahti. Olen inhottava. Kuinka nämä häikäilemättömät ihmiset uskaltavat tehdä tämän kauhistuttavan rikoksen ihmiskuntaa vastaan, eli..."
manipuloimalla maailmanlaajuisia lämpömittaritietoja "oikeuttaakseen" maailman yhteiskunnan rajua uudelleenjärjestelyä (Suuri uudelleenasetus) ja elämää pidentävän luotettavan energian epäämisen miljardeilta köyhiltä kehitysmaiden kansalaisilta"?
Vuoden 2022 fysiikan Nobel-palkinnon toinen voittaja, tohtori John F. Clauser, on kritisoinut ilmastohätätilanarratiivia kutsuen sitä "tieteen vaaralliseksi korruptioksi, joka uhkaa maailmantaloutta ja miljardien ihmisten hyvinvointia".
3) Julkaistu 23. lokakuuta 2023. Dr Circus.
Yläilmakehä jäähtyy nopeasti, ja NOAA:n mukaan auringon aktiivisuus laskee jyrkästi vuodesta 2030 alkaen. Ei siis ole yllätys, kun luemme Venäjän tiedeakatemian Siperian osaston napa-alueiden asiantuntijan Andrey Fedotovin äskettäin julistaneen, että "lämpeneminen on päättymässä ja planeetta on astumassa jääkauteen, eikä syynä ole ihmiset, vaan Auringon ja Maan välinen vuorovaikutus". Fedotov, geologian ja mineralogian tohtori ja Venäjän tiedeakatemian Limnologisen instituutin johtaja, sanoi. Venäjän tiedeakatemia on Venäjän johtava tieteellinen laitos.
”Elämme tällä hetkellä suotuisata ajanjaksoa, mutta väistämättä siirrymme epäsuotuisaan (kylmään) ajanjaksoon”, hän varoitti. ”Epäsuotuisa kylmä ajanjakso alkaa noin vuosina 2030–2035”, Fedotov jatkoi RAS:n julkaisemassa varoituksessa.
Siinä meni ilmaston lämpeneminen. Syy öljyn, kaasun ja hiilen poistamiseen on nyt ilmeinen.
Gates on rakentanut siemenpankin arktiselle alueelle, joten hän ja monet muut eliitin edustajat tietävät tästä tulevasta kylmästä jaksosta.
mikrofoni
hyvää työtä
https://m.youtube.com/watch?v=vmnyNgKjRMM&pp=ygUgcm9zYWxpbmQgcGV0ZXJzb24gdW5pdGVkIG5hdGlvbnM%3D
Matkustaessaan ristiin rastiin maata valittaen kapitalismin pahuutta senaattori Bernie Sanders matkusti – arvasitte oikein – yksityiskoneella. Power The Futuren uuden analyysin mukaan senaattorin 16 pysähdyksen mittaisen kiertueen aikana ilmakehään pääsi arviolta 62.15 tonnia hiilidioksidia.
Kontekstin vuoksi se on enemmän kuin keskimääräinen amerikkalainen tuottaa viidessä vuodessa.
https://www.zerohedge.com/political/mile-high-marxist-bernie-sanders-proves-there-no-climate-emergency
Luin vain hiljaa... ja mieleeni tuli oivallus! Voisimme tehdä yhden valtavan pysyvän muutoksen parempaan suuntaan, jos ihmisiä ei verotettaisi ja heitä ohjeistettaisiin käyttämään rahat henkilökohtaisen turvapaikan rakentamiseen, joka kestäisi loputtomiin. Sitten, hitaasti, hitaasti, voisimme lopettaa planeetan resurssien liikakulutuksen vain tehdäksemme diagnosoitavasti mielisairaista byrokraateista niin rikkaita, että heistä tulee hetkessä vain mielisairaita. Tietenkin samat byrokraatit eivät koskaan suostu lopettamaan kaikkien verenvuodatusta, joten meidän on löydettävä tapa poistua heidän alueeltaan tavalla, jota he eivät voi pysäyttää...
Blackin lain sanakirja - hulluus
HULLUKÄYTTÖINEN. Mieleltään epäterve; mielenvikainen; mielenvikainen, epäjärjestyksessä oleva tai sairas. Väkivaltaisesti mielenvikainen; hullu.
HULLUUDEN HENKILÖLLISYYS. Mielenvikaisuus; hulluus; mielenhäiriö tai aivojen toimintahäiriöstä johtuva sairaalloinen psyykkinen tila, joka johtuu joko aivoihin ensisijaisesti vaikuttavista epämuodostumista, viallisesta organisaatiosta tai sairaalloisista prosesseista tai toissijaisesti aivoihin vaikuttavista yleisen järjestelmän sairaustiloista, johon liittyy äly, tunteet, tahto ja moraalinen taju, tai joitakin näistä kyvyistä, ja jolle on ominaista erityisesti niiden kehittymättömyys, häiriö tai perversio, ja joka ilmenee useimmissa muodoissa harhaluulot, kyvyttömyys päätellä tai arvioida tai hallitsemattomat impulssit. Laissa sellainen järjen, muistin ja älykkyyden puute, joka estää ihmistä ymmärtämästä tekojensa luonnetta ja seurauksia tai erottamasta oikeaa ja väärää käytöstä. Crosswell vastaan People, 13 Mich. 427, 87 Am.Dec. 774; Johnson vastaan Insurance Co., 83 Me. 182, 22 A. 107; Frazer vastaan Frazer, 2 Del.Ch. 263.
RIKOLLISEN HULLUNKERTAISUUS. Henkisen kapasiteetin puute ja moraalinen vapaus tehdä tai pidättäytyä tekemästä tiettyä tekoa. State v. Schafer, 156 Wash. 240, 286 P. 833, 838.
Vuonna 1994 meille kerrottiin, että otsonikerros ohenee ja me kaikki kärventyisimme, jos emme rajoittaisi R12/R22-kyllästeiden käyttöä. No, tässä sitä ollaan, eikä kukaan ole vielä kertonut meille, olemmeko turvassa, eikä otsonista ole puhuttu sanaakaan mihinkään, 20 vuoteen. Uskotko tieteeseen? Etkö! Kävi ilmi, että kloorimolekyylit (syyllinen) ovat painavampia kuin ilmamolekyylit. Eikä ole uskottavaa selitystä sille, miten tuo raskas molekyyli nousee stratosfääriin. Joka päivä klooria vapautuu kaasuista uima-altaista ja julkisista vesijärjestelmistä jne., mutta mitään ei ole koskaan sanottu.
Karoline Leavitt paljastaa Trumpin suuren ylityöverohuijauksen!
https://rumble.com/v6tlht7-karoline-leavitt-lays-out-big-beautiful-bill.html
VEROKATTO on 10 000 dollaria ylityöstä 133 tuntia.
Useimmat ihmiset tekevät 1000–2000 tuntia ylitöitä vuodessa.
Tämä on taas yksi HUIJAUS!
Suurituloisimmat työntekijät: Niiden, jotka ansaitsevat 50 dollaria tunnissa tai enemmän, 10 000 dollarin yläraja saavutetaan nopeasti, esim. 133 ylityötuntia 75 dollarilla tunnissa. Tämä rajoittaa suurituloisten etuuksia ja keskittää helpotuksen pienituloisiin ja keskituloisiin ryhmiin. Avioparit: Yhteisveroilmoituksen tekijöiden 20 000 dollarin yläraja kaksinkertaistaa vähennyksen ja hyödyttää kaksoistuloisia kotitalouksia, joissa molemmat puolisot tekevät ylitöitä.
https://www.thehrdigest.com/no-tax-on-overtime-income-limit-how-itll-affect-paychecks-in-2026/
Jokainen, joka tarkoituksella tulkitsee väärin tai jättää huomiotta havainnot ja mittaukset, aiemmat geologiset tiedot ja oikeat historialliset tiedot, jotka ottavat huomioon kaupunkien lämpönieluvaikutuksen ja virheelliset pintamittaukset, KAIKKI Maan ilmakehään ja valtameriin vaikuttavat voimat sekä fysiikan lait, ja joka tietoisesti on osallisena valheissa hiilidioksidista ja ihmisten haitallisuudesta planeetalle ja tekaistujen katastrofaalisten muutosten aiheuttamisesta Maan ilmastoon, tulisi poistaa ja AMPUTTAA!!! Sama pätee kaikkiin typeriin ja mahdollisesti haitallisiin geoinsinööriprojekteihin osallistuviin.