Breaking News

Onko Allah Abrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala?

Jaathan tarinamme!


Allah tarkoittaa "jumalaa". Kukaan ei kiistä tätä. Mutta vähemmän selvää on se, ovatko Allah kristittyjen palvomat Jumalat?

Seuraavaksi perehdymme Allahin alkuperään, ennen kuin Muhammed muutti arabien harjoittaman polyteistisen epäjumalanpalveluksen islamin monoteistiseksi uskonnoksi.

Jumala, JHWH, ei koskaan muutu. Niin kuin Hän oli alussa, niin Hän on nyt ja tulee olemaan lopussa. Hän pysyy samana eilen, tänään ja ikuisesti. Allah sitä vastoin ei ole pysynyt samana.

Älkäämme menettäkö yhteyttä… Hallituksenne ja suuret teknologiayritykset yrittävät aktiivisesti sensuroida The:n raportoimia tietoja. Exposé omien tarpeidensa palvelemiseksi. Tilaa sähköpostilistamme nyt varmistaaksesi, että saat uusimmat sensuroimattomat uutiset. postilaatikossasi…

Pysy ajan tasalla!

Pysy ajan tasalla uutispäivityksistä sähköpostitse

Ladataan


Sisällysluettelo

Abrahamin uskonnot

Tuhansista maailman uskonnoista vain kourallinen on monoteistisia. Kolme tärkeintä monoteistista uskoa/uskontoa ovat kristinusko, juutalaisuus ja islam, joita kutsutaan yleisesti abrahamlaisiksi uskonnoiksi, koska niillä on yhteinen patriarkka. 

Abraham – juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin keskeinen patriarkka – oli Iisakin isä. Iisak syntyi ihmeellisesti Saaralle hänen vanhuudessaan, ja Ismaelin, joka syntyi Hagarille (Saaran egyptiläiselle palvelijattarelle). 

Iisak valittiin jatkamaan Abrahamin liittoa. Iisakin poika Jaakob, myöhemmin nimettiin uudelleen Israeliksi, oli kahdentoista pojan isä, joista tuli Israelin kahdentoista heimon patriarkkoja.

Iisakin perinnön suojelemiseksi Ismael ja hänen äitinsä Hagar karkotettiin Abrahamin taloudesta. Raamattu kertoo meille että Ismael ”asui Paranin erämaassa” ja meni naimisiin egyptiläisen miehen kanssa. Islamilaisessa perinteessä on laajalti vallitseva uskomus, että Ismael oli arabien patriarkka, vaikka kaikki eivät olekaan samaa mieltä tästä uskomuksesta.

Related: Myytin purkaminen: Onko Ismael todella arabien isä? Cautivo Estrella

Artikkelin alle jätetty kommenttiTri Bill Schneobelen: Vapaamuurarius ja islam', jossa todettiin islamin kieltävän Jeesuksen jumaluuden, sanottiin myös juutalaisten kieltävän Jeesuksen jumaluuden. Tämä on totta. Mutta meidän on pidettävä mielessä, että on vain yksi Jumala ja hän on kolme Persoonaa: Isä Jumala (Jahve), Poika Jumala (Jeesus) ja Pyhä Henki Jumala. Jumalan kolme Persoonaa ovat erillisiä, mutta eivät erillisiä; he ovat yksi. 

Mielemme voi olla vaikea ymmärtää, miten Jumala voi olla kolme erillistä mutta erottamatonta Persoonaa, mutta onneksi Jumala antaa meille aina jotakin, samankaltaisuuden, vertailun tueksi ymmärryksen helpottamiseksi – tässä tapauksessa se olemme me itse. Mekin olemme kolme erillistä persoonaa, jotka muodostavat yhden. Meillä on fyysinen ruumis, sielu ("sydämemme ja mielemme", tunteemme ja omatuntomme, tietoisuus siitä, mikä on oikein ja väärin) ja henki. Kolme persoonaamme muodostavat yhden, koko ihmisen, joka olemme. Niin kauan kuin olemme elossa maan päällä, kolmea erillistä persoonaamme ei voida erottaa toisistaan.

Miksi Jumalalla on kolme Persoonaa? Täyttääkseen tahtonsa ja lupauksensa meille. "Me" tarkoittaa jokaista koskaan elänyttä ihmistä Aadamista nykypäivään. Ensinnäkin ihmiset olivat vuorovaikutuksessa Isä Jumala kanssa. Jeesus ja Pyhä Henki olivat olemassa, mutta maailma ei vielä tuntenut heitä.

Jeesus on "Sana", jota Johannes kuvailee yllä olevassa kohdassa. Jeesuksen kautta luotiin kaikki. Noin vuonna 0 jKr., Jumalan määräämänä aikana, Jumalan Poika paljastui maailmalle tullessaan maan päälle miehenä nimeltä Jeesus. Kun Jeesus lähti maan päältä, Hän lähetti meille ja siten paljasti Pyhän Henkensä.

Jumalan suunnitelma ei ole vielä valmis; se on yhä toteutumassa. Lopulta Jeesus palaa maan päälle Jumalan määräämänä aikana. Hänen toinen tulemisensa ei ole sama kuin ensimmäinen. Jeesus ilmoittaa itsensä samanaikaisesti koko maailmalle. Meidän ei tarvitse luottaa huhuihin tai toisen käden kertomuksiin; uskomuksistamme riippumatta me kaikki näemme Hänet omin silmin samaan aikaan.

Kuka on Jumala?

Mooses kysyi Jumalalta hänen nimeään, ja Jumala vastasi JHWH (”MINÄ OLEN JOKA MINÄ OLEN”).

Kristillisen Raamatun viisi ensimmäistä kirjaa ovat Toora eli heprealainen Raamattu.OLEN KUKA OLEN” on käännetty kielestä hepreasta englanniksi kuten: אֶֽהְיֶ֖ה (Ehyeh) "MINÄ OLEN", אֲשֶׁ֣ר (Asher) "KUKA", אֶֽהְיֶ֑ה (Ehyeh) "MINÄ OLEN".  Toorassa todetaan:

”MINÄ OLEN JOKA MINÄ OLEN” on heprealaisen tetragrammin ”JHWH” käännös. JHWH:n alkuperäinen ääntämys katosi ajan myötä, erityisesti toisen temppelin aikana (3.–2. vuosisata eKr.), kun Jumalan nimen lausumisen välttäminen yleistyi juutalaisuudessa. Tämän seurauksena nimi luettiin ääneen muodossa Adonai tai Elohim. 

Jahvea pidetään laajalti tarkimpana JHWH:n alkuperäisen ääntämyksen rekonstruktiona. Jehova ilmestyi myöhemmin, jossa kristilliset tutkijat yhdistivät JHWH-nimisen nimen konsonantit Adonain vokaaleihin.

Related: Mitä Jahve tarkoittaa? Mitä Jehova tarkoittaa? Onko sinulla kysymyksiä ja Miksi Jumalaa kutsutaan Jahveksi? (Jehova), Sinisen kirjaimen Raamattu

Mitä voimme tästä kaikesta päätellä? Juutalaisten Jumala on JHWH, ja koska Jumala on kolme persoonaa, JHWH on myös Jeesus (Yeshua) ja Pyhä Henki.

Onko sama pätenyt muslimeihin? Koraani ei mainitse nimenomaisesti nimi JHWH (Jahve).  Tieteellinen analyysi viittaa siihen, että Koraani on tietoinen jumalallisesta nimestä ja käsittelee sen merkitystä uudelleentulkinnan kautta pikemminkin kuin suoran viittauksen kautta. Joten kysymys tiivistyy kysymykseen: Kuka on Allah? Onko Allah toinen nimi Jahvelle?

Kuka on Allah?

Vastaus kysymykseen "Kuka on Allah?" riippuu siitä, keneltä kysyt.

Islam verkossa käyttää Jeesuksen sanoja Raamatussa tunnistaakseen Allahin:

"Islamilaisessa kielessä tämä tarkoittaa: Alistukaa vilpittömästi yhdelle Jumalalle, Allahille." Islam verkossa kirjoittaaToisin sanoen, Islam verkossa väittää, että Allah on Israelin Jumala, JHWH.

Islam verkossa kieltää sitten Jeesuksen olevan Jumala, kieltää Jumalan Pyhän Hengen olemassaolon ja syyttää tietämättömästi ja väärin perustein kristittyjä polyteistisyydestä. ”Joillekin kristityille islamin tinkimätön kanta kristinuskon polyteististä kolminaisuusoppia vastaan ​​on syy taistella islamia vastaan”, Islam verkossa sanoi.

Kirjoittaja selittää edelleen, että ennen islamia arabit olivat pakanoita. Vaikka pakanalliset arabit palvoivat pienempiä jumalia, joita edustivat epäjumalat, he "palvoivat [Allahia] maailmankaikkeuden korkeimpana hallitsijana, eikä Allahilla ollut epäjumalaa". Vaikka islamia edeltäneet arabit uskoivat Allahiin perimmäisenä jumalana, he käyttivät usein epäjumalien välikäsiä lähestyäkseen häntä uskoen, että nämä epäjumalat voisivat tuoda heidät lähemmäksi Allahia, Islam verkossa sanoi.

Vuonna 2007 julkaistussa artikkelissa otsikolla 'Islamin alkuperä', Muslimi toivo esitteli jonkin verran nimen ”Allah” historiaa. Artikkelissa sanottiin, että ”Allah” oli yleisnimitys ”jumalalle”. Vuonna 2020 julkaistu artikkeli Raamatullinen missiologia samaa mieltä:

Ennen kuin Muhammed tuhosi pyhäkön, Mekan Kaabassa oli 360 epäjumalanpatsasta ja sitä kutsuttiin nimellä Beit-Allah eli "Allahin talo":

Kuitenkin mukaan Muslimi toivo, Allahille oli olemassa epäjumala: ”Mekassa palvottujen epäjumalien joukossa yhtä kutsuttiin vain ’Allahiksi’. Tämä erityinen epäjumala oli Quraishin heimojumala [josta Muhammed oli kotoisin], ja hänellä oli kolme tytärtä.”  Muslimi toivo ehdottaa, että tietyn epäjumalan nimi ”Allah” on todennäköisesti peräisin yleisnimestä ”Allah” vastineeksi ”jumala”.

Allahin kolme tytärtä olivat nimeltään Al-Lat, Al-Uzza ja Manat. ”Aiemmin ’Allahin profeetta’ teki kompromissin ja sanoi Koraanissa (Suura 53:19), että ’heidän esirukoustaan ​​voitiin toivoa’. Toisin sanoen hän sanoi, että meidän tulisi toivoa näiden kolmen [tytär]idolin apua. Muhammedin seuraajien on täytynyt olla hämmästyneitä hänen sanoistaan. Myöhemmin Muhammed muutti mielensä ja sanoi, että saatana petti hänet.” Muslimi toivo sanoi.

Mietimme, onko olemassa jotain muuta, josta Saatana olisi voinut pettää Muhammedia, ja kuten Vastaus islamiin väitti, oliko Muhammed Jumalan lähettämä profeetta:

Lisäresurssit:

Islamin uskonto: Baalin palvonnan paluu

WordPressissä oli blogi nimeltä 'Vastaus islamiin -blogiSe ei ole enää saatavilla, koska se on "arkistoitu tai jäädytetty [WordPressin] käyttöehtojen mukaisesti." Blogin kirjoittaja, Sam Shamoun, on myös verkkosivuston kirjoittaja 'Vastaus islamiin'lainattu yllä olevassa osiossa. 

"Vastaus islamiin -blogi" oli viimeksi arkistoitu Wayback Machinessa 28. lokakuuta 2025. Vuonna 2020 Shamoun julkaisi seuraavan artikkelin (arkistoitu TÄÄLTÄ), joka muista lähteistä otettuja lainauksia käyttäen kuvaa Allahin alkuperää. Alla olevan artikkelin lisäksi saatat olla kiinnostunut lukemaan Shamounin katsauksen nimeltä 'Allah', joka löytyy osoitteesta Vastaus islamiin'S Hakemistosivu.

Sisällysluettelo

Kirjoittanut Sam Shamoun, 20. maaliskuuta 2020

Tässä kirjoituksessa aion esittää todisteita siitä, että islam ei ole muuta kuin Baalin uskontoa abrahamilaisen eettisen monoteismin varjolla.

Hubal: Mekan pääjumala

On olemassa vankkoja todisteita, jotka yhdistävät esiislamilaisen Allahin kuuhun. Tieteellisten lähteiden mukaan Mekassa palvottu pääjumala oli Hubal, jonka monet asiantuntijat väittävät olleen kuunjumala.

Hubalia ei pidetty ainoastaan ​​mekkalaisena pääjumalana, vaan hänet tunnistettiin myös kaaban herraksi ja jumalaksi. Jopa kaaban musta kivi, jota muslimit palvovat tänäkin päivänä, yhdistettiin Hubaliin:

Vaikka Armstrong erottaa Allahin Hubalista, hän myöntää silti, että jälkimmäinen oli kaaban pääjumala. Muualla hän myöntää, että mustan kiven islamilainen palvonta oli alun perin pakanallinen käytäntö, jonka Muhammed omaksui uskontoonsa:

Hubal: Baalin arabialainen nimi

Monet tutkijat, sekä muinaiset että nykyiset, olivat/ovat sitä mieltä, että Hubal oli yksinkertaisesti arabialainen vastine väärälle jumalalle Baalille.

Esimerkiksi F. E. Peters, vaikka jakaa Karen Armstrongin näkemyksen siitä, ettei Hubal ollut Allah, kirjoittaa silti:

Petersin alaviitteessä 59 todetaan: ”Muut lähteet sanovat, että se tuli Pohjois-Jordaniasta.” (Ibid., s. 365)

Tiedot viittaavat siihen, että Hubal on arabiankielinen versio hepreasta. Ha Baal, ”Baalin”. Esimerkiksi Petersin yllä oleva lausunto Amr ibn Luhayyn siitä, että hän toi Hubalin Mesopotamiasta, todistaa, että epäjumala oli Baalin kuvaus.

Edesmennyt muslimitutkija Martin Lings tukee tätä edelleen kirjoittaessaan pakanuuden alkuperästä Mekassa:

Kommentoidessaan 'Abd al-Muttalibin uudelleenlöytöä Zamzamin kaivosta ja sen aarteista Lings kirjoittaa:

Tunnettu muslimitutkija Ibn Kathir totesi:

Muita lähteitä ovat:

Ja:

Lopuksi:

On olemassa toinenkin epäsuora todiste, joka yhdistää Allahin Baaliin. Franz Rosenthal kommentoi muslimien keskuudessa vallinnutta hämmennystä Baalin tarkasta merkityksestä as-samad (Vrt. 112:2) esittää sanalle mahdollisen alkuperän. Hän sanoo:

Jos Rosenthal on oikeassa, tämä on vain lisätuki sille, että Allah oli Hubalin nimi ja että Hubal oli arabiaksi Baal.

Edellä esitetyn valossa ei pitäisi olla yllätys, että nykyaikainen elämäkerta Muhammedin elämästä julkaistaan ​​ja samaistetaan Hubal Baaliksi:

Ja:

Allah: Idolin Hubalin nimi

On todisteita siitä, että Allah oli yksinkertaisesti nimi, jonka pakanat antoivat Hubalille tunnustuksena siitä, että hän oli kaikkien jumalten johtaja. Tämä tarkoittaa, että Hubalin epäjumala oli itse asiassa Allahin patsas, ja siksi Allah oli itse asiassa yksi siellä palvotuista epäjumalista!

Itse asiassa islamilaiset lähteet itse tarjoavat epäsuoria todisteita, jotka tukevat tätä näkemystä. Esimerkiksi Ibn Kathir osoittaa, että Muhammedin perheen jumala oli Hubal ja että hänen isoisänsä jopa rukoili Allahia katsomalla Hubalin epäjumalaa!

Ibn Ishaq totesi: "Väitetään, että kun 'Abd al-Muttalib sai osakseen vastustusta qureishilaisilta kaivamisen suhteen..." zamzam, hän vannoi, että jos hänelle syntyisi kymmenen poikaa, jotka kasvaisivat ja suojelisivat häntä, hän uhraisi yhden heistä Jumalalle kaaba. "

"Lopulta hänellä oli kymmenen poikaa, joiden hän tiesi suojelevan häntä. Heidän nimensä olivat al-Harith, al-Zubayr, Hajl, Dirar, al-Muqawwim, Abu Lahab, al-'Abbas, Hamza, Abu Talib ja 'Abd Allah. Hän kokosi heidät ja kertoi heille valastaan." ja pyysi heitä kunnioittamaan Jumalalle, Kaikkivaltiaalle ja Kaikin puolin kunniakkaalle, antamaansa lupaustaHe tottelivat ja kysyivät häneltä, mitä hän halusi heidän tekevän. Hän pyysi jokaista heistä ottamaan nuolen, kirjoittamaan siihen nimensä ja palaamaan hänen luokseen.

Perimätiedon mukaan arpa lankesi Muhammedin tulevalle isälle 'Abd Allahille, mikä tarkoitti, että hänet olisi uhrattava. Quraishilaiset saivat 'Abd al-Muttalibin löytämään keinon säästää poikansa ja saivat hänet kääntymään naispuolisen ennustajan puoleen. Teksti jatkuu:

Ei ole mitään järkeä, että Muhammedin isoisä seisoisi Hubalin patsaan edessä rukoillen Allahia, jos he eivät olisi yksi ja sama henkilö. Eikä ole järkevää, että isoisä tekisi valaa Allahille ja sitten menisi Hubalin epäjumalan eteen täyttääkseen sen!

Tämä pohjimmiltaan todistaa, että islamia edeltäneet pakanat, kuten Muhammedin isoisä, ottivat Allahin Hubal-jumalan nimeksi, minkä vuoksi he rukoilivat Allahia menemällä Hubalin epäjumalan eteen. Heidän mielessään Hubalia esittävä patsas ei ollut muuta kuin Allahia kuvaava epäjumala.

Kirjallisuutta

Kuvan pääkuva: Reliefi arabialaisista jumalattarista Al-Latista, Manatista ja Al-Uzzasta, Quraishin heimon pakanallisista epäjumalista (vasemmalla). Lähde: wikipediaKaaba Mekassa hadžin aikana (oikealla). Lähde: Britannica

Hallinto ja suuret teknologiayritykset
Yritä hiljentää ja sulkea The Expose.

Joten tarvitsemme apuasi varmistaaksemme
voimme jatkaa tuomista teille
tosiasiat, joita valtavirta kieltäytyy tunnustamasta.

Hallitus ei rahoita meitä
julkaisemaan valheita ja propagandaa heidän
kuten valtamedian puolesta.

Sen sijaan luotamme yksinomaan tukeenne.
tue meitä pyrkimyksissämme tuoda
sinä rehellinen, luotettava ja tutkiva journalismi
tänään. Se on turvallista, nopeaa ja helppoa.

Valitse alta haluamasi tapa osoittaa tukesi.

Pysy ajan tasalla!

Pysy ajan tasalla uutispäivityksistä sähköpostitse

Ladataan


Jaathan tarinamme!
tekijän avatar
Rhoda Wilson
Vaikka aiemmin se oli harrastus, joka huipentui artikkeleiden kirjoittamiseen Wikipediaa varten (kunnes asiat tekivät dramaattisen ja kiistattoman käänteen vuonna 2020) ja muutamien yksityiskäyttöön tarkoitettujen kirjojen kirjoittamiseen, maaliskuusta 2020 lähtien minusta on tullut kokopäiväinen tutkija ja kirjoittaja reaktiona covid-19:n myötä täysin näkyviin tulleeseen globaaliin valtaan. Suurimman osan elämästäni olen yrittänyt lisätä tietoisuutta siitä, että pieni ihmisryhmä suunnitteli maailman valloitusta omaksi hyödykseen. En mitenkään aikonut istua hiljaa ja antaa heidän tehdä sen, kun he ovat tehneet viimeisen siirtonsa.
4.8 4 ääntä
Artikkelin luokitus
Tilaus
Ilmoita
vieras
61 Kommentit
Sisäiset palautteet
Näytä kaikki kommentit
historia
historia
3 kuukautta sitten

https://m.youtube.com/watch?v=W4dbNeJXSag Lampaat yrittävät selvittää, miten elää yhteiskunnassa yhteiskunnan sisällä, heidän elämänsä on todiste tästä, mutta he eivät tiedä, mitä kysymyksiä esittää.

historia
historia
Vastata  historia
3 kuukautta sitten

Yhteiskuntaa ei voi olla yhteiskunnassa, koska lait ovat erilaiset (assimilaatio ei ole erilaisia ​​lakeja). Kyllä, assimilaatio, heidät kukistettiin. Näin he rakensivat sen itsetuhoiseksi. Ehkä puhumme kaikkien aikojen parhaasta tarinasta.

Plebney
Plebney
3 kuukautta sitten

Allahin ja JHWH:n välinen ero on helppo ymmärtää tarkastelemalla eri kansoille nimitettyjen suojelijoiden historiaa.
Abraham rukoili Jumalaa, ja Jumala vastasi hänen rukoukseensa tekemällä Ismaelista kansakunnan. Ismael, kuten Iisak, on Abrahamin siemen, ja JHWH nimesi hänet. Kun Hagar yritti aluksi lähteä Abrahamin taloudesta, JHWH:n enkeli käski hänen palata. Lopulta Abraham lähetti hänet pois. Saatuaan Abrahamilta luvan Ismael on nyt vapaa tulemaan itsenäiseksi kansakunnaksi. Ismaelilla on tietysti kansallinen suojelija, joka ilmestyy avuksi. Huomaa, että Ismaelin suojelija ei ole JHWH:n enkeli, vaan "Jumalan enkeli", ja vaikka JHWH oli Iisakin kanssa, Jumala oli Ismaelin kanssa. Ismaelilaiset palvovat Allahia, eivät JHWH:ta. Ismaelin suojelusenkeli on muiden kansojen suojelusenkeliä ylempi, aivan kuten Israelin suojelija on muiden kansojen suojelusenkeliä ylempi. Siksi mikään kansakunta ei voi voittaa islamia. Vain Abrahamin siemenellä on valta vastustaa häntä. Ks. 1. Moos. 16:11, 17:20 ja 21:13–19

5Sn J1s
5Sn J1s
Vastata  Plebney
3 kuukautta sitten

Benedictus oli teologi ennen kuin hänestä tuli Kristuksen näennäissijainen, ja hän sanoi, ettei islamissa ole mitään ainutlaatuista. Esimerkiksi Ismaelilla (joka kuulee Jumalaa) oli 12 poikaa, jotka ovat arabien patriarkkoja.

5Sn J1s
5Sn J1s
Vastata  5Sn J1s
3 kuukautta sitten

Arabia on kuin heprea, sillä molemmat ovat seemiläisiä kieliä ja ne viittaavat vokaaleihin kaarevilla viivoilla ja pisteillä. Näin ollen MHMD voi tarkoittaa Muhammedia tai Mahmoudia tai Messiasta. Juutalaiset kirjurit olivat fanaattisia työssään, ja hepreaksi jokainen kirjain on numero. Siksi heidän piti litteroidessaan laskea kaikki numerot yhteen kiellettyyn kokonaislukuun varmistaakseen niiden tarkkuuden, minkä seurauksena kaksituhatta vuotta vanhat Kuolleenmeren kirjakääröjen käsikirjoitukset ovat käytännössä tarkkoja kopioita. Tätä voidaan kuitenkin manipuloida, kuten Psalmissa 22:16 ristiinnaulitsemisen jälkeen.
Kiviä on 360, koska ennen vuotta 900 eaa. kaikissa kalentereissa oli 360 päivää vuodessa, jolloin tapahtui jotain, joka lisäsi vuoteen 5.24 päivää. He olivat silloin älykkäämpiä kuin me, geneettisen entropian uhrit.
Jumala on kolmiyhteinen, koska Hän ON rakkaus (1. Joh. 4:8), ja jos Hän olisi yksiköllinen, niin tuo rakkaus olisi teoriassa, ei käytännössä. Juutalaiset ja erityisesti arabit loukkaantuvat tästä oletetusta polyteismistä, mutta juutalaisuuden perusta, Šema, 5. Mooseksen kirjan 6:4, toteaa: "... (1) Herra, (2) meidän Jumalamme, (3) Herra on yksi." Tämä viittaa kolminaisuuteen, ja "ekad" ei ole ykkösen kirjain, vaan se voi tarkoittaa YKSI. Ja jakeessa 5 ei ole "mieltä", joka lisätään Matt. 12:30, Luuk. 10:27 ja Mark. 12:30, koska juuri siellä taistelu nyt raivoaa (herännyt jne.).
Kun Konstantinuksen aikaan kristinusko yhdistyi pakanuuteen, tämä synkreetio johti näennäispyhimysten ja kanssalunastajien rukoilemiseen, aivan kuten pakanat rukoilivat tätä tai tuota väärää jumalaa.
Allah ilmestyi Mo:lle ensimmäisen kerran valon enkelinä luolassa, aivan kuten 2. Kor. 11:14:ssä. Islamin mukaan kolminaisuus on Isä Jumala, Issa bin Miryam ja Miryam, mikä on naurettavaa. He sanovat, että Jumala (Jeesus) ei ole siitetty, Ismael oli Akedassa ja että Issa korvattiin ristillä Juudaksella tai jollain muulla. He väittävät, että Raamattu on turmeltu, mutta on selvää, mikä pyhä kirja on kyseessä, ja muistakaa, että islamissa ei ole yhdeksättä käskyä.
Vuotta 0 jKr. ei ollut olemassa, koska nolla otettiin käyttöön vasta 1528 vuotta myöhemmin, joten siirryttiin suoraan vuodesta 1 eKr. vuoteen 1 jKr., ja Pikku-Dennis (Dionysios) laski Jeshuan syntymän 2–6 vuotta väärin. Lisäksi Raamatussa ei ollut jakeita ennen vuotta 1551.

5Sn J1s
5Sn J1s
Vastata  Plebney
3 kuukautta sitten

On outoa, että ihmisen yritys täyttää Jumalan lupaus (Ismael) sen sijaan, että hän antaisi hänen (Iisakin) tehdä sen täydellisenä ajoituksenaan, on YHÄKIN niin monen myllerryksen lähde.
Ylienkeli Mikael on Israelin ruhtinas, ja Dan. 10. luvussa hän voittaa Persian ruhtinaan, joka on nyt jälleen noussut esiin. Jonathan Cahnin mukaan, kun kansakunnat karkottavat tosi Jumalan, pienemmät jumalat saattavat palata, mikä ei ennusta hyvää MEILLE. Taivaissa on sota, jota käydään nyt myös maan päällä, sillä paha on potkaistu pois (kuin salama, Luuk. 10:18) pyhältä vuorelta ja tietää aikansa olevan lyhyt, joten hän on vihastunut suuresti (Ilm. 12:7-9, 12). Hän käy nyt sotaa uskovia vastaan ​​(jae 17), joten kiinnittäkää haarniska, voikukka, (Ef. 6).

David Rinker
David Rinker
3 kuukautta sitten

Esitän useita huomioita. Ensinnäkin haluan kiittää Rhoda Wilsonia hänen tieteellisestä esseestään ja yleisesti hänen loistavasta kirjoituksestaan. Toiseksi johtopäätös, jonka mukaan mooabilaisten Baal, islamia edeltäneiden arabien Hubal ja islamin Allah ovat yksi ja sama, näyttää perustuvan mullistavaan historialliseen tosiasiaan. Kolmanneksi Plebneyn tieteellinen havainto Tetragrammin puuttumisesta Ismaelin "Jumalan enkelin" tapauksessa on oikea ja huomionarvoinen. Syy tähän on varmasti pätevä keskustelunaihe. Lopuksi: Ei ole varmasti mitään tärkeämpää kuin tosi Jumalan oikean henkilöllisyyden selvittäminen.

Shukra
Shukra
Vastata  David Rinker
2 kuukautta sitten

On monia rabbeja, jotka väittävät, että Israel ja islam palvovat samaa Jumalaa.
Mutta hyvin harvat sanovat, että Israel ja kristinusko palvovat samaa Jumalaa.

Petra
Petra
3 kuukautta sitten

Raamatun lukemisen sijaan voimme tarkastella, mitä eri jumalat tuovat tähän maailmaan.

Allahin tapauksessa se on erityisesti kuolema ja tuho.

Sen pitäisi antaa meille jonkinlainen käsitys siitä, kenen kanssa olemme tekemisissä.

Katlinel
Katlinel
Vastata  Petra
3 kuukautta sitten

Tunnette heidät heidän hedelmistään. Hengen hedelmä, rakkaus, ilo, rauha, itsehillintä...

historia
historia
3 kuukautta sitten

Kuten ystäväni sanoi: "Ehkä he eivät tienneet paremmin"

Bruce
Bruce
3 kuukautta sitten

Tämä työ saattaa olla tieteellinen, mutta en oikeastaan ​​usko, että sillä on niin paljon merkitystä, eikä sitä voida todistaa suuntaan tai toiseen. Loppujen lopuksi se on mielipidekysymys, ja tässä on minun mielipiteeni. Tärkeää ei ole se, mikä kansakunta kukistetaan kuka tahansa, koska he eivät palvo yhtä todellista Jumalaa, vaan se, että kaikkea ihmiselämää pidetään pyhänä eikä kukaan yritä oikeuttaa sotaa uskonnollisilla perusteilla. Mahdollisesti vain itäortodoksit eivät usko pyhään sotaan.
Mitä tahansa tarkoitetaan sillä, että kirja on "Jumalasta" peräisin, minulla ei ole aavistustakaan, koska kaikki niin kutsutut pyhät tekstit ovat ihmisten kirjoittamia, ja ihmisillä on paha tapa projisoida omia piirteitään Jumalaan. Näin ollen kaikki uskonnot päätyvät vääristyneeseen näkemykseen Jumalasta. "Minä olen joka olen" on olemus, ja tämä pätee ihmisiin yhtä lailla kuin Jumalaankin. Kun ymmärrämme tämän, meidän ei tarvitse puhua Jumalan ominaisuuksista, paitsi että Jumala on kaiken lähde, eikä hän ole mikään hän.

William H Warrick III
William H Warrick III
3 kuukautta sitten

Islam sanoo, että "Jeesus on Marian poika", mikä viittaa siihen, että Maria on pääjumala. Hänen pojallaan, Jeesuksella, oli syntyessään edistyneen aikuisen henkinen kyky, joten molemmat tunnustetaan islamissa.

5 sileää kiveä
5 sileää kiveä
3 kuukautta sitten

En pysty tallentamaan tätä artikkelia pdf-tiedostona tällä tavalla. Olen yrittänyt kahdesti. Se vain siirtää minut tulostusvalikkoon; tallennusvaihtoehtoja ei ole. Joten – ?

trackback
3 kuukautta sitten

[…] Onko Allah Abrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala? Allah tarkoittaa "jumalaa". Kukaan ei kiistä tätä. Mutta vähemmän selvää on, onko Allah se Jumala, jota kristityt palvovat? Seuraavaksi perehdymme Allahin alkuperään, ennen kuin Muhammed muutti arabien harjoittaman polyteistisen epäjumalanpalvonnan islamin monoteistiseksi uskonnoksi. Jumala, JHWH, ei koskaan muutu. Niin kuin Hän oli alussa, niin Hän on nyt ja tulee olemaan lopussa. Hän pysyy samana eilen, tänään ja ikuisesti. Allah sitä vastoin ei ole. […]

AkashiRecordLibrarian
AkashiRecordLibrarian
3 kuukautta sitten

Entä jos uskomuksiimme, uskontoihin ja niin moniin eri jumaliin on olemassa VAIHTOEHTOINEN versio, joka on esitelty ihmiskunnalle.

Ota tämä vaihtoehtoinen versio runsaan suolan kanssa tai ota ehkä myös paljon rokotteita ja kipulääkkeitä, koska "Totuus on tarua oudompi".

Ensinnäkin, kuinka tiedämme, että kaikki pyhät kirjoitukset, kirjat (kirjoitetut dokumentit), profeetat, sanansaattajat ja kootut jakeet Raamatusta/Koraanista/hadithista ovat AITOJA tai AIDOJA..? Emme tiedä, koska emme voi vahvistaa sitä ja luotamme yksinomaan USKOON ja sitten roikkumme sukupolvien aivopesussa.

Jokainen, joka on tutustunut uskontoon nuoresta iästä lähtien, joutuu HUIJAUKSEN kohteeksi joka kerta, kun uskontoa tai uskoa/jumalaa kyseenalaistetaan tai haastetaan. Jokaisen on hyväksyttävä kaikki uskoon/uskontoihin/jumaliin liittyvät asiat kyseenalaistamatta. Kaikkia epäilyksiä tai olemassa olevien narratiivien kyseenalaistamista pidetään kiihkoilijana/tekopyhänä. Miksi?

Vaihtoehtoisesti, mitkä JOS esi-isiemme sukupolvet ovat sivilisaation käynnistyspotku eliitin toimesta jokaisen 1200 vuoden syklin nollauksen jälkeen...?

Eliitti käynnistää sivilisaation uudelleen joka globaalin nollauksen yhteydessä (raamatullinen vedenpaisumus/minijääkausi) VÄÄRIEN jumalten kanssa sen mukaan, mistä bunkkerista he ilmestyivät.

He hymyilivät ja nauroivat nähdessään uskontojen kukoistavan ja tienaavan paljon rahaa teeskentelemällä olevansa uskonnollisia ja hurskaita. He kuitenkin tekivät salaa sanoinkuvaamattomia pahoja tekoja.

Esimerkki: Vapaamuurarit, Illuminati, Kirkot, Paavit, Pyhäköt ja Vanhan Veljeskunta (OWL).

Maailmaa hallinneet ihmiset, kuten tietyt maailman johtajat, rakettitieteilijät, insinöörit ja tunnetut henkilöt (Einstein ja monet muut), ovat Athies (Ateismi määritellään yleensä jumaluuksiin uskomattomuudeksi, ja sitä pidetään usein uskonnollisten vakaumusten hylkäämisenä.)).

Tämä johtuu siitä, että he loivat nuo uskonnot ja tietävät niiden olevan väärennettyjä ja ihmisten tekemiä.

Tiedän, että Rhonda Wilson tulee esittämään omia raamatunjakeitaan ja islamilaisen version yhteydessä myös Koraanin/Hadithin jakeita tukemaan heidän kertomuksiaan. Mutta olkaa hyvä ja ottakaa tämä huomioon vaihtoehtoisena piilotettuna versiona siitä, miten maailmamme toimii/toimii, avoimin mielin ja puolueettomasti.

Kiitos ja onnea kaikille tulevaan uudelleenjärjestelyyn.

Yousleh Zeeter
Yousleh Zeeter
Vastata  AkashiRecordLibrarian
3 kuukautta sitten

Uskonnot ovat ihmisten tekemiä voittoa, pelkoa, hajaannuttamista ja sotaa varten (se on tehnyt ihmeitä). Raamattu kirjoitettiin 300 vuotta sen jälkeen, kun Jeesuksen oletetaan vaeltaneen maan päällä, vaikka ensimmäisellä vuosisadalla oli ainakin neljä historioitsijaa, mutta kukaan ei kirjoittanut hänestä. Mutta 300 vuotta myöhemmin kirjoitettiin kirja sanasta sanaan siitä, mitä Jumala sanoi!
Voisin sanoa, että Harry Potter on Jumalan poika, hänellä on maagisia voimia ja hän tuli tuhoamaan pahan... Mutta minulle sanotaan: "Älä ole hölmö, se on vain jonkun kirjoittama tarina kirjassa!"
Sitten meillä on KJV-laitos, jonka oletetaan olevan "paras" Raamattu, ainoa oikea Raamatun käännös, mutta jonka on valtuuttanut yksi 13 eliittisuvusta. Selitäthän, että se on ymmärrettävää!...
Islam tuli katolilaisuudesta, jossa Jeesusta ei kunnioiteta kuten kristinuskossa ja juutalaisuuden ohella he palvovat Saturnusta (Saatanaa), jossa kristityt palvovat Jeesusta (Aurinkoa).
Juutalaisten sapatti on lauantai, ja he saalistavat Saturnuksen mustaa kuutiota (tefillin) päässään. Islamissa he palvovat Kaabaa, toista mustaa kuutiota! Kristittyjen sapatti on sunnuntai, ja he saalistavat ristiä, aurinkoristiä.
Jeesuksen tarinaa on kerrottu monissa eri uskonnoissa, vain eri hahmoilla. Kristuksen messu on auringon juhla. Aurinko pysähtyy kolmeksi päiväksi keskiyöstä 21. joulukuuta keskiyöhön 24. joulukuuta, sitten liikkuu yhden asteen 25. joulukuuta, ja sanottiin, että aurinko kuolee ja syntyy uudesti. Pääsiäinen on toinen auringon juhla. Valo voittaa pimeyden, kun päivät pitenevät ja uusi elämä syntyy. Muinaiset tiesivät kaiken tämän. He eivät katsoneet jalkapalloa tai saippuasarjoja. Heillä ei ollut internetiä, he katselivat taivasta ja kertoivat tarinoita tähdistä, kuusta, auringosta ja planeetoista. Nämä myytit välittyivät sukupolvelta toiselle, ja luodut hahmot heräsivät eloon näissä kirjoissa.
Joten pelastakaa itsenne, sillä jos odotatte "pelastajamme" paluuta, odotus tulee olemaan pitkä!…

"Rauha ja rakkaus"

AkashiRecordLibrarian
AkashiRecordLibrarian
Vastata  Yousleh Zeeter
3 kuukautta sitten

Heränneiden ihmisten tapaaminen on äärimmäisen harvinaista, onnittelut!

Mitä näen tulevan…06.06.2031 = 0+6/0+6/2+0+2+3+1 = 666

Huomautus: Intuitiivisesti tuntee tämän päivämäärän, koska numero 666 pitää välähdyksiä, mutta ei voi olla varma, koska näyssä ei ole aikaleimaa.

PAIKALLINEN AURINKO räjähti ja ampui raahaamiaan ihmishahmon muotoisia tulipalloja, jotka aiheuttivat suuren paikan/alueen muuttumisen elottomaksi karuksi maaksi, aivan kuten Saharan autiomaa jossain lähellä Sin Cityä (Las Vegas?).

Sitten Aurinko pysähtyi ja maa (Pangea) peittyi täyteen pimeyteen kolmeksi päiväksi. Myöhemmin aurinko muuttui hiilen kaltaiseksi ja sen valo oli himmeää, mutta ei lämpöä tai valonsäteitä. Sitten aurinko alkoi liikkua jälleen vastakkaiseen suuntaan kolmen päivän liikkumattomuuden jälkeen. Nyt lännestä itään.

Ilman auringon lämpöä valtameri ei voi tuottaa lämpöä tai happea. Ilmakehä kylmenee vähitellen, kunnes se saavuttaa jäätymispisteen. Kylmempi ilma aiheuttaa merenpinnan nousun ja uuden raamatullisen tulvan.

Esimerkki: Aivan kuten kuppausterapiassa, jossa kuppiin laitetaan tulta, jolloin kuppiin saadaan kuumaa ilmaa ja sitten kylmä ilma imee verta ulos. Sama periaate päti kylmän ilman kanssa, kun meriveden pinta nousi.

19 vuotta myöhemmin, vuonna 2050, minijääkausi kietoi maapallon 50 vuodeksi.

Vuonna 2100 (2050+50 vuotta) eliitit nousivat bunkkereista ja käynnistivät ihmissivilisaation uudelleen seitsemännen kerran (meillä on vielä viisi sykliä 1200 vuoden välein, yhteensä 12 sykliä).

Vastuuvapauslauseke: En halua aiheuttaa paniikkia tai epämukavuutta. Mutta AkashicRecord-näkyni on jaettava. Pahoittelen tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Yousleh Zeeter
Yousleh Zeeter
Vastata  AkashiRecordLibrarian
3 kuukautta sitten

Herännyt? Ehdottomasti ei… Herännyt? Toivottavasti…

Nicknak
Nicknak
3 kuukautta sitten

JHWH ei ole eikä koskaan tule olemaan Jumala. Hän on osa Elohimia, jotka tunnetaan myös Annunakeina. Hän oli osa Raamatussa taivaallisena neuvostona tunnettua ryhmää. Ješua (Jeesus) sanoo Raamatussa hyvin selvästi, ettei hän tee JHWH:n käskyjä ja että hänen isänsä on Theos. JHWH loi monoteismin ja pakotti kaikki tuomaan palvontansa epäjumalat ja pudottamaan ne Kabbaan. JHWH on myös yksi nuoremmista sodanlietsojista, ja hänellä on myös ehdoton vastenmielisyys ihmisnaisia ​​kohtaan. Kun hän loi monoteismin, hän julisti itsensä kaikkivaltiaaksi. Anninakit tulivat auttamaan maapalloa vedenpaisumuksen aikana. Muhammedista ei ole mitään todisteita siitä, että hän olisi koskaan ollut olemassa, kuten Youtubessa on jo dokumentoitu runsain todistein.

Nicknak
Nicknak
Vastata  Rhoda Wilson
3 kuukautta sitten

Katso YouTubesta viidettä tyyppiä (Paul Wallis) ja myös maailmankuulua kääntäjää Maro Biglinoa, jonka Vatikaanin palkkasi tekemään alkuperäisen Raamatun suoran käännöksen. Katso myös Jay Smithin elokuva "Dismantling Islam", niin kuulet kaikki todisteet siitä, että Saudi-Arabian kuningasperhe on myös hyväksynyt tosiasiat siitä, että Muhammedia ei koskaan ollut olemassa. Kaikki tämä on jaettu YouTubessa alan asiantuntijoiden toimesta, ja jakeet on osoitettu ja todisteet esitetty. Loppujen lopuksi kaikki abrahamilaiset uskonnot olivat vapaamuurarien ja muiden muokkaamia vastaamaan heidän tarpeisiinsa hallita ihmiskuntaa. Alkuperäisessä Raamatussa ei mainita sanaa "Jumala" kertaakaan missään kohtaa Raamatussa. Raamatut ovat sumerilaisista teksteistä ja niitä on muokattu vastaamaan kertomuksia, kuten poliitikkomme tekevät oligargiaystävilleen. Ihmisen tekemiä ja uudelleenkirjoitettuja yhä uudelleen ja uudelleen.

Stuart-James.
Stuart-James.
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Juutalaisen tai juutalaisten nimellä ei ole merkitystä.
sillä tärkeää on liiketoiminnan konteksti ja luonne.

Nykymaailmassamme pankkiirien liiketoiminta on monirotuista. Mutta 1600-luvulla ja sitä ennen pankkitoiminta on ilmeistä ja juutalaisten hallitsemaa.
Englannin pankki on pysynyt juutalaisena perustamisestaan ​​vuonna 1694 lähtien, samoin kuin Yhdysvaltain keskuspankki vuodesta 1913.

Ilman näitä pankkiireja ensimmäinen ja toinen maailmansota eivät olisi koskaan syttyneet. Kun Hitler potki nämä pankkiirit pois Saksasta, juutalaispankkiirit julistivat sodan Saksalle ja rahoittivat Saksan tuhoamista.

Kuka tahansa voi nähdä todisteet taloudellisesta kaaoksesta, josta vain finanssiala hyötyy fiat-valuutalla harjoittamalla koronkiskontaa.

Rahoitusalalta ei ole tullut yhtäkään lainatarjousta, jota he voisivat vahvistaa!
Ja niin meidän on nykymaailmassamme kestettävä heidän tekaistuja velkavaatimuksiaan. Miljoonien tästä kärsivien ihmisten tuska ja kurjuus ei ole kestävää.

Adolf Hitler paljasti juutalaisten pankkiirien petolliset liiketoimet ja todisti, että Saksa pystyi julkaisemaan oman valuuttansa korkoa vastaan ​​ja kansakunta kukoisti. Sama tapahtui Gaddafin kanssa, kun hän kieltäytyi tekemästä sopimuspankkitoimintaa juutalaisten pankkiirien kanssa. Juutalaiset pankkiirit julistivat sodan ja tuhosivat kukoistavan talouden. Sama tapahtui Unkarin kanssa – heillä oli hyvin toimiva talous. Ennen kuin he kiihottivat ja suututtivat Venäjää.

Stuart-James.
Stuart-James.
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Kun John F. Kennedy ilmoitti aikovansa lopettaa Yhdysvaltain keskuspankin monopolin ja julkaista amerikkalaisia ​​valuuttoja korkovapaasti... juutalaiset murhasivat hänet.
Liittovaltion reservi on juutalaisten yksityisomaisuutta.

Stuart-James.
Stuart-James.
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Yrität vain torjua heidän liiketoimintansa vilpillisen luonteen.
Tosiasia on, että ilman rahoitusta sotaa ei voi syttyä. Vain juutalaisilla pankkiireilla oli motiivi ja keinot arvottomien fiat-valuuttojensa ansiosta.

Voittajat kirjoittavat historian, mikä tarkoittaa, että kaikki Saksaa tai Adolf Hitleriä vastaan ​​esitetyt syytökset ovat epäilyttäviä ja todennäköisesti perusteettomia. Sinun tulisi olla varovainen, mihin uskot.

Stuart James.
Stuart James.
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Annoin sinulle yhden Englannin pankin alkuperäisen johtajan nimen sen perustamisvuonna 1694, ja kaikki nimet ovat julkisia niiden juutalaisten osalta, jotka omistavat keskuspankin, mutta sinä vain ohitat todellisen ongelman. Ja pidät yllä tarinaa näistä huijareista ja alhaisista ihmisistä, jotka loisivat maailmasta.
Se on heidän petollinen ongelmansa fiat-valuutalla tapahtuvassa koronkiskonnassa.
Ilmeisesti tuet rikollista toimintaa.
Ja imevät myös propagandaa ongelmitta.

Stuart James.
Stuart James.
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Ei, tarina on sama, et vain pidä totuuden todellisuudesta.
Ja kuka omistaa hallituksen! ... kruunun ja johtajat, ja he ovat joitakin Englannin pankin johtajista.
Se on hyvin pieni klubi, etkä sinä ole siellä.

Miksi et arvosta petoksen rikollista luonnetta?
Vaikutus ihmisiin, kipu ja kärsimys, ei näytä kiinnostavan sinua mitenkään. Ja puolustat juutalaisia ​​kuin he kuuluisivat omaan heimoosi. Aivan kuten juutalainen tekisi, oletko sinä juutalainen?

Stuart-James.
Stuart-James.
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Alkuperäinen viestini oli aiheesta: Saksa todistaa, että sosialismi ei toimi.
Tämän pitäisi antaa kontekstia näille viesteille. Viestini oli vastaus siihen, että käytit nimeäni viestissäsi jollekulle, joka on saattanut lukea viestini jostain muualta.
Eikä uskonnon kanssa mitään tekemistä.
Mutta kirjoitin kyllä ​​uskonnosta, ilmeisesti enkä saanut siitä hyvää vastaanottoa.
Hyvää päivänjatkoa.

Stuart-James.
Stuart-James.
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Jopa kenraali Patton myönsi ottaneensa yhteen väärän vihollisen kanssa... hän kuoli noin kaksi viikkoa myöhemmin epäilyttävissä olosuhteissa; sen jälkeen kun hän oli esittänyt huolensa.

Saarelainen
Saarelainen
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Rhoda,

Olin juuri kommentoimassa Allahia (toivottavasti pian!) – mutta lukiessani tätä sinun ja SJ:n välistä keskustelua, ajattelin sopivammaksi lainata sivulta 302; AW Pinkin;

Antikristus Systemaattinen tutkimus Saatanan väärennetystä Kristuksesta.

Jos Sakarjan kirjan luku 5 luetaan heti Jesajan 2:6-9 jälkeen, meillä on yhdistävä yhteys sen ja Ilmestyskirjan luvun 17 välillä. Jesajan kirjan luku 2 osoittaa meille juutalaiset satumaisen rikkauksien omistajina, syyllisinä "muukalaisten" kanssa ja yleisesti epäjumalanpalvelukseen taipuvaisina. Sakarjan luku 5 paljastaa luopio-Israelin ("nainen" eefa-mitan keskellä) muuton ja sen vaurauden siirron Sinearin maahan. Ilmestyskirjan luvut 17 ja 18 antavat tämän lopullisen lopputuloksen. Tässä näemme luopio-Israelin kaikessa turmeltuneessa loistossaan. Se kuvataan ensin istuvan paljojen vesien päällä (jae 1), mikä tarkoittaa "kansoja ja ihmisjoukkoja ja kansakuntia ja kieliä" (jae 15). Nämä tukevat sitä osallistumalla sen tuloihin. Kansakuntien lainojen saamiseksi liikkeeseen laskemat valtavat joukkovelkakirjalainat löytävät nopeasti tiensä juutalaisten käsiin; ja epäilemättä juuri näiden tasaisesti kertyvä korko tekee heistä pian maailman rikkaimman kansakunnan. Se, mikä on puoliksi ajanut Euroopan vararikkoon, tullaan pian pukemaan Nainen purppuraan ja helakanpunaiseen, kultaan, jalokiviin ja helmiin (jae 4).

Pink (1886-1952) kirjoitti lukuisia teoksia.

Jos jotakuta kiinnostaa, tämän luvun kontekstin voi lukea netistä:

https://ccel.org/ccel/pink/antichrist/antichrist.chap17.html

Saarelainen
Saarelainen
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Syytän paljon nykypäivän YouTube-kulttuuria. Vaimollani on ystävä, joka on sen parissa koko päivän! Nämä ihmiset löytävät "gurunsa" ja kun he ovat kerran koukussa, he kuuntelevat heidän jokaista sanaansa.

Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan kokoavat itselleen opettajia, joilla on korvasyyhi.

2 Timoteukselle 4:3.

Minä uskon Pyhän Raamatun täydelliseen inspiraatioon, is ylhäältä.

Lainaamatta kaikkia lukuja ja jakeita, lyhyesti sanottuna uskova uskoo, että Isä lähetti Pojan ja Poika lähetti Pyhän Hengen. Sama Jumala, mutta kolme erillistä persoonaa. Emme ole polyteistejä!

Lähettikö Allah Pojan?

Mielestäni olisi turhaa keskustella monien täällä kommentoivien kanssa.

Saarelainen
Saarelainen
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

En tarkoita olla ilkeämielinen Rhoda - aplodeeraan. kaikki evankeliointia Kristuksen nimessä, todellakin!

Mutta uskon (ja tiedän, että sinäkin uskot), että täällä on kommentoijia, jotka ovat... vain kiinnostuneita "taistelemaan olkapäidensä puolesta", eivätkä kyseenalaistamaan kantaansa - heillä on tarkoitusperät. Väitteesi "muiden lukijoiden hyödyksi" on TÄYSIN OSAAN!

Yksi asia on evankelioida elävälle ihmiselle, kun voi katsoa häntä suoraan silmiin, mutta näppäimistöllä? Emme tiedä, keitä vastaan ​​olemme – nyt kun The Exposen "oikean henkilön merkki" on kadonnut, vai mitä? (Ei sillä, että minä olisin uskonut tuohon järjestelmään!).

Mitä tulee näppäimistöllä tapahtuvaan evankeliointiin – yritän parhaani, mutta pystyn kirjoittamaan vain YHDELLÄ sormella, joten wpm:ni ei ole läheskään samaa luokkaa kuin sinun, tuhansia kilometrejä!

Joka tapauksessa, lukiessani artikkeliasi Kaabasta; se on asia, jota en ole aiemmin ajatellut – miksi?

Kirjoituksessasi sanotaan, että siellä on 360 epäjumalaa? Olettaisin, että ympyrässä on 360 astetta? Ai niin! Ja vuodessa on 360 päivää, kunnes paavit sotkivat kalenterimme ja tyrkyttivät meille kaikille väärän aurinkojumala-aurinkokeskeisen teoriansa. Kokeile laittaa ympyrään 365 astetta ja muodosta siitä matemaattiset laskelmasi!

Muuten, piirakan (3.14..) kaava tuli Jumalalta (keneltä muulta?) 1. Kun. 7:23.

Saarelainen
Saarelainen
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Ei! Sinä OLET evankelista, sen teet selväksi tässä. omaa puolustus usko, joka kerta pyhille annettiin. Juudas 1:3.

Luin juuri täältä tuoreen kommentin (ja paljon ekumeenista sekamelskaa sen lisäksi), lainaan kahta:

1) Uskon tulisi yhdistää, ei erottaa.

Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Matthew 10: 34.

2) ”On monia polkuja, jotka johtavat Yhden tunnistamiseen, ja jokainen vilpitön sielu, joka etsii totuutta ja elää omantunnon mukaan, kulkee samaan lähteeseen.”

Jos nämä lainaukset pitävät paikkansa (ne eivät todellakaan ole!), niin MITÄ Oliko ristiinnaulitsemisen tarkoitus koskaan???? Ei minusta mitään järkeä!

MIKSI Lähettikö Jumala Poikansa kuolemaan ristille sovittamaan valittujensa synnit, jos he olisivat voineet pelastua muilla keinoin?

Risti on AINOA tie.

Saarelainen
Saarelainen
Vastata  Saarelainen
2 kuukautta sitten

Eikä ole pelastusta kenessäkään muussa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman. Apostolien teot 4:12.

Saarelainen
Saarelainen
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Rhoda,

Kyllä! Tuo "säännös" on olemassa aina ollut siellä. Vanhan testamentin pyhät omistaa pelastuivat Kristuksen kallisarvoisen sovitusveren kautta täsmälleen samalla tavalla kuin hänen Uuden testamentin pyhimyksensä pelastuvat. Olet niin oikeassa! Ainoa ero on, että he näyttivät eteenpäin ristille, katsomme takaisin siihen.

On vain YKSI Lunastaja. Ensimmäinen profetia Kristuksesta annettiin 1. Mooseksen kirjan 3:15:ssä, ja monia muita Vanhan testamentin esimerkkejä voitaisiin antaa, merkittävin mielestäni on Jobin kirja 19:25:

Sillä minä tiedän, että Lunastajani elää, ja että hän on seisova maan päällä viimeisenä päivänä.

Uudessa testamentissa luemme siitä, Simeon; ja tämä mies oli hurskas ja jumalinen, odottaen Israelin lohdutusta; ja Pyhä Henki oli hänen päällään. Luukas 2:25.

Samoin Anna samassa luvussa! Jos et tee mitään muuta tänä iltana, lue Luukkaan evankeliumin toinen luku! Se on silmiinpistävää!

Yousleh Zeeter
Yousleh Zeeter
Vastata  Nicknak
2 kuukautta sitten

Jos olet lukenut jumalten DNA:ta, huomaat, etteivät anunnakit tulleet tänne auttamaan meitä. He tulivat ryöstämään Maan resursseja ja luomaan orjarodun!…

Yousleh Zeeter
Yousleh Zeeter
Vastata  Nicknak
2 kuukautta sitten

Jos olet lukenut jumalten DNA:ta, huomaat, että anunnakit eivät tulleet valtakuntaamme auttamaan meitä, he tulivat hyödyntämään Maan resursseja ja muokkaamaan meidät orjiksi!…

Stuart James.
Stuart James.
3 kuukautta sitten

Uskonnon ongelma on se uskonto, sillä se palvelee vain niitä, jotka hallitsevat uskontoa. Rooman kirkko ja Juutalaisuus on esimerkki massojen hallinnasta. Kristillinen uskonto on toinen varhainen kontrolli. massojen psyopioita. Jonka Rooman kirkko omaksui näennäisen valtansa vuoksi massoihin nähden ja sekoitti sen pakanalliseen perustaan.

Kristus Jeesus paljasti tämän, kun hän julisti olevansa viimeinen papistosta. Se tarkoittaa, ettei kristillistä uskontoa ole olemassa!

Uskonto on ihmisen tekemää ja seuraukset ovat selvästi ymmärrettäviä. Meillä on tuhansia vuosia pohdittavaa ja lisää höpötystä siitä, kuka on kuka tai ei. Tai minun jumalani (jumala on titteli) on voimakkaampi kuin sinun. Oikeasti, onko tällä väliä? Ei! Ei hitustakaan. Koska kaikki on merkityksetöntä.

Jos joku todella haluaa tietää totuuden, niin hylätkää uskonto ja kaikki siihen liittyvät tarinat... lopettakaa sitten kaikki ajatusten höpöttäminen ja olkaa armollisia antaaksenne luojan tulla sisään.

Buddha totesi myös, ettei uskontoa ole olemassa, ja jopa sanoi, että jos tapaat Buddhan matkan varrella... sinun pitäisi tappaa hänet!

Ateismikin on uskonto, koska se on ryhmäajattelua ja ihmisten aikaansaamaa.

Kal Dani
Kal Dani
2 kuukautta sitten

Voi Rhoda

Lyhyt vastaus – mukaan valtavirran historian ja kielen tutkimus (ei poleemisia lähteitä) — on:
Kyllä, ”Allah” on sama Jumala, jota Abraham, Iisak ja Jaakob (Israel) palvoivat. — eli heprealaisen Raamatun Jumala — molempien ymmärryksessä juutalaiset, kristityt ja muslimit kun puhutaan luoja.
Lainaamasi artikkeli (kirjoittanut Rhoda Wilson ja käyttänyt poleemisia kristillisen apologetiikan sivustoja, kuten Vastaus islamiin) toistaa kauan sitten kumottuja väitteitä, että ”Allah” oli pakanallinen kuunjumala tai uudelleenbrändätty versio Hubal tai BaalKäytännössä jokainen vakavasti otettava uskonnonhistorioitsija, seemiläinen kielitieteilijä tai Koraanin tutkija – mukaan lukien kristityt, juutalaiset ja maalliset akateemikot – hylkää nämä väitteet.
Erotetaan historiallinen tosiasia alkaen moderni poleeminen myytti:
1. "Allahin" kielellinen ja historiallinen alkuperä

  • sana "Allah" (ٱللّٰه) is islamia edeltävä arabia varten "Jumala" - alkaen - ("se") + jumala (”jumala/jumalakunta”).
  • Sen sukulaissanoja esiintyy kaikissa seemiläisissä kielissä:
  • Heprealainen: Eloah / elohim ("Jumala")
  • Aramea: Elahi (Jeesus käytti huudossa "Eloi, Eloi, lama sabachthani")
  • Syriac (kristillinen aramea): Alāhā
  • Arabia: Allah
  • Nämä kaikki tulevat samasta protoseemiläinen juuri ”ʾlh”, joka tarkoittaa ’palvottavaa’ tai ’jumaluutta’.
  • ➤ Lyhyesti: ”Allah” on kielellisesti identtinen sanojen ”Eloah” ja ”Elah” kanssa.

2. Islamia edeltävä arabialainen konteksti

  • Ennen Muhammedia, Arabiheimot olivat polyteistisiä mutta tunnisti a:n korkea luojajumala, al-Ilāh (”Jumala”), erillään paikallisista epäjumalista (al-Lāt, al-ʿUzzā, Manāt, Hubal jne.).
  • Varhaiset islamilaiset historioitsijat (kuten Ibn al-Kalbi) ja ei-muslimilähteet vahvistavat, että Allahia ei edustanut epäjumala – mikä jo erotti Hänet muista jumalista.
  • Koraani itse arvostelee arabeja uskonnon harjoittamisesta "Allahin tyttäret" (53:19–23) – mikä tarkoittaa, että he jo tunnustivat Allahin ylin mutta välikäsiä käytettiin väärin.
  • → Islamin uudistuksen tarkoituksena ei ollut keksiä uutta jumalaa, vaan puhdistaa arabialainen monoteismi: palvo Allahia yksin, kuten Abraham teki.

3. Hubal ≠ Allah

  • Hubal oli erillinen jumaluus – Syyriasta peräisin oleva punaisesta akaattista tehty epäjumala, joka sijoitettiin Kaabaan vuosisatoja ennen islamia.
  • Hubal yhdistettiin ennustamisrituaaleihin, ja hänestä on hyvin tietoa. erillään Allahista.
  • Jopa varhaiset islamilaiset lähteet sanovat:

”Quraishilaiset palvoivat Hubalia... mutta he sanoivat, että Allah oli kaikkien jumalten Herra.”

  • Kun Muhammed tuhosi Mekan epäjumalat (mukaan lukien Hubalin), hän piti Kaaban pyhäkkönä Allah, The Abrahamin Jumala.
  • ➤ Siksi Hubalin rinnastaminen Allahiin on kielellisesti, historiallisesti ja teologisesti väärin.

4. Abrahamin linkkiIslam määrittelee jumalansa yksiselitteisesti seuraavasti:

”Abrahamin, Ismaelin, Iisakin, Jaakobin ja heimojen Jumala.” – Koraani (2:136; 3:84)

  • Muslimit pitävät islamia sellaisena kuin Abrahamin puhtaan monoteismin (tawḥīd) palauttaminen — ei uutena tai kilpailevana jumaluutena.
  • Arabiankieliset Juutalaiset ja kristityt kutsuvat Jumalaa "Allahiksi" pyhissä kirjoituksissaan ja rukouksissaan tänä päivänä ja kauan ennen Muhammedia.
  • Esimerkki: arabiankielinen Raamattu, jota käytettiin vuosisatoja ennen islamia, viittaa Jumalaan nimellä Allah.
  • Arabikristityt sanovat: "Allah al-Ab, Allah al-Ibn, Allah al-Ruh al-Quddus" (Jumala Isä, Poika ja Pyhä Henki).

5. Miksi poleeminen hämmennys jatkuu

  • 19–20-luvun lähetyssaarnaajien traktaatit (joita islamin vastaiset verkkosivustot myöhemmin kierrättivät) keksivät "kuujumala"-narratiivin delegitimoidakseen islamin väitteen monoteismista.
  • Nämä väitteet perustuivat väärin tulkittuun arkeologiaan ja niiden yhdistämiseen. Hubal (kuun jumaluus) jossa yleisnimitys "Allah", jättäen huomiotta selkeän kielellisen jatkuvuuden heprean kanssa Eloah.
  • Lähes jokainen hyvämaineinen historioitsija – muslimi, kristitty tai maallinen – hylkää "Allah = Baal/Hubal" -teorian pseudohistoria.

YhteenvetoKysymysAkateeminen vastausTarkoittaako ”Allah” ”Jumalaa”?Kyllä – kielellisesti identtinen heprean kanssa EloahOnko Allah sama Jumala kuin Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala? Kyllä – kaikkien abrahamilaisten uskontojen itseymmärryksessä. Oliko Allah alun perin pakanallinen kuujumala vai Hubal? Ei – se on moderni myytti, jolla ei ole akateemista tukea. Käyttävätkö arabikristityt ja juutalaiset sanaa ”Allah”? Kyllä, vuosisatoja ennen islamia ja sen jälkeen.
Jos haluat, voin näyttää suoraa kielitieteellistä näyttöä (muinaiset piirtokirjoitukset, islamia edeltävä runous ja varhaiskristilliset arabitekstit) todistavat, että Sanaa ”Allah” käytettiin jo aiemmin viittaamaan Abrahamin Jumalaan. ennen Muhammedin aika. Haluaisitko todisteet?

Strutsi
Strutsi
2 kuukautta sitten

Eurooppalaiset ovat vaistomaisesti pakanoita ja tulevat aina olemaan.

MSR
MSR
2 kuukautta sitten

Rhoda, artikkelisi ei ole lähdetutkimus. Se on kokoelma myöhäiskirkon oppeja, poleemisia verkkosivustoja ja faktana esitettyjä arvailuja. Parhaimmillaan se on huolimaton. Pahimmillaan se on yritys opettaa lukijoille teologiaa vääristelemällä toista ilmoitusta. Tässä ovat ydinvirheet ja korjaukset.

1) Mekan pyhäkkö ei ole pakanallinen keksintö, jonka saisi nimetä uudelleen. Koraani toteaa yksiselitteisesti, että pyhäkkö on peräisin ennen islamia ja että Abraham ja Ismael pystyttivät sen.

"Totisesti, ensimmäinen ihmiskunnalle perustettu huone oli Bakkassa, siunattu ja oppaaksi maailmoille." (3:96)

"Kun Abraham ja Ismael perustivat temppelin..." (2:127)

Lainaat polemiikkia epäjumalista ja käsittelet sitten tilapäistä turmelusta pyhäkön ytimenä. Koraani kohtelee epäjumalia keskeytyksenä ja palauttaa abrahamilaisen akselin. Et koskaan ota kantaa tähän ensisijaiseen väitteeseen. Korvaat sen juoruilla ja kutsut sitä historiaksi.

2) Kolminaisuusoppisi ei ole ainoa tapa puhua Jumalasta. Väität, että Jumalan täytyy olla kolme persoonaa, ja käytät sitten ihmisruumiin ja sielun välistä henkeä koskevaa analogiaa pakottaaksesi lukijat tähän johtopäätökseen. Koraani vastaa eheällä yhtenäisyydellä.

”Sano: »Hän on Allah, Yksi. Allah on Kaikkivaltias. Hän ei siitä eikä tule siitetyksi, eikä kukaan ole Hänen vertaisensa.»” (112:1–4)

Ykseys ei tarvitse ihmisiä toimimaan. Jumalallinen toiminta tapahtuu käskystä, ei sisäisen jakautumisen kautta.

"Kun Hän päättää jonkin asian, Hän vain sanoo sille: 'Tapahtukoon', ja se tapahtuu." (2:117)

Et koskaan osoita, miksi ontologiasi pitäisi sitoa kaikkia kansoja ja kaikkia profeettoja. Julistat sen vain ja käytät sitä sitten kaiken muun hylkäämiseen.

3) ”Allah on yhtä kuin Hubal” on kategoriavirhe. Omat viittauksesi myöntävät, että islamia edeltäneet arabit tunnustivat Korkeimman, mutta käyttivät väärin välikäsiä. Koraani lainaa heitä sanoen, että he käyttivät epäjumalia vain päästäkseen lähemmäksi Allahia, ja tuomitsee sitten tämän logiikan suoraan.

"Me palvomme heitä vain, jotta he toisivat meidät lähemmäksi Allahia." (39:3)

Tämä on ratkaisevaa. Pakanat tekivät eron Allahin Luojana ja heidän heimojen välittäjiensä välillä. Koraani lakkauttaa välittäjät. Te romutatte eron mustamaalataksenne itse Nimen. Se on joko tietämättömyyttä Koraanin argumentista tai tahallista kieltäytymistä esittämästä sitä.

4) Kolme jumalatarta nimetään, jotta ne hylättäisiin, ei sulautettaisi. Esittelet al Latia, al Uzzaa ja Manatia ikään kuin niiden nimeäminen tahraisi islamia. Koraani nimeää ne paljastaakseen miesten kaksinaamaisuuden, jotka kuvittelivat tyttäriä Jumalalle, mutta halveksivat tyttäriä itselleen, ja sitten hylkäävät koko käsitteen perusteettomina niminä.

"Ne ovat vain nimiä, jotka te ja teidän isänne olette antaneet, joille Allah ei ole antanut valtuutta." (53:23)

Lainaat vanhaa sanontaa niin kutsutuista saatanallisista jakeista ja jätät sitten huomiotta Koraanin periaatteen, joka vastaa häiriöihin ja säilyttää täydellisen lausunnan.

"Allah poistaa Saatanan lähettämät kohdat, ja sitten Allah tekee jakeistaan ​​tarkkoja." (22:52)

Levität huhua ja vaiennat korjauksen.

5) Koraanissa Jeesusta kunnioitetaan ilman, että häntä jumaloidaan. Väität, että Jeesuksen jumaluuden kieltäminen on tietämättömyyttä. Koraanissa on tallennettu kohtaus, joka kumoaa väitteen pohjimmiltaan.

”Oi Jeesus, Marian poika, sanoitko ihmisille: ’Ottakaa minut ja äitini kahdeksi jumalaksi Allahin rinnalle’? He sanovat: ’Kunnia olkoon Sinulle! Minun ei ole oikeutta sanoa sitä, mihin minulla ei ole oikeutta.’” (5:116)

Jeesus on merkki, Jumalan käskystä lausuma sana, jota Henki tukee, ja palvelija, joka osoittaa Yhteen. Et koskaan ota kantaa tähän ensisijaiseen väitteeseen. Siirrät keskustelun Johanneksen evankeliumin lukuun 1 ja teeskentelet sitten, että Koraanin on alistuttava uskontunnustukseesi.

6) ”Onko Allah Israelin Jumala?” on latautunut kysymys, jonka Koraani jo riisuu aseista. Kirja kieltäytyy tunnustamasta heimojen omistusoikeutta Nimeen ja kutsuu Kirjan kansaa tunnustamaan saman Jumalan ilman kumppaneita.

"Meidän Jumalamme ja teidän Jumalanne on yksi, ja Hänelle me alamaiset." (29:46)

Kirjoituksesi muuttaa tämän sillan muuriksi väittämällä, että vain kolminaisuusopin kaava voi laskea uskoksi Abrahamin Jumalaan. Se on teologiaa portinvartijana, ei argumenttina.

7) Menetelmällisesti lainaat Koraania ympäriinsä sen sijaan, että lainaisit sitä läpi. Nojaat tietosanakirjamerkintöihin, kansanomaiseen apologetiikkaan ja täyteläisiin selityksiin. Et koskaan kohtaa Koraanin väitteitä niiden vahvimmissa kohdissa. Et koskaan osoita, miksi Koraanin ehdotus temppelin palauttamisesta pitäisi hylätä. Et koskaan osoita, miksi sen jumalanpalveluksen puhdistaminen pitäisi jättää huomiotta. Et koskaan osoita, miksi sen Jeesuksen esitys pitäisi sulkea pois etukäteen. Tuot vain jonkin uskontunnustuksen ja käytät sitä hallitsijana.

Yksinkertainen johtopäätösKoraanin perustelut ovat suoraviivaisia. Huone on abrahamilainen. Nimi on yksi. Tie Jumalan luo on suora. Epäjumalat ja välittäjät ovat ihmisten keksintöjä. Jeesusta kunnioitetaan merkkinä ja sanansaattajana, ei jumaluuden kumppanina. Jos haluat olla eri mieltä, tee se kyseenalaistamalla nämä väitteet suoraan. Älä mustamaalaata Nimeä sekoittamalla sitä heimon epäjumalaan. Älä opeta lukijoille, että ykseys tarvitsee kolme persoonaa ollakseen todellista. Älä teeskentele, että ennalleen saattaminen on sama asia kuin sulautuminen.
”Totuus on tullut, ja valhe on kadonnut. Totisesti, valhe on katoamassa.” (17:81)
Voit toistaa poleemista tarinaa Hubalista ja Baalista tai voit kohdata Koraanin sen valitsemalla maaperällä. Jos haluat vakavan keskustelun, aloita yllä olevista jakeista ja selitä, miksi ne eivät sano sitä, mitä ne suoraan sanovat. Jos haluat pitää lukijasi vihjailujen ja toisen käden väitteiden ruokavaliolla, kutsu kirjoitustasi siksi, mitä se on. Se ei ole historiaa. Se on sumun avulla tehtyä suostuttelua.

MSR
MSR
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Rhoda, kiitos viestistäsi ja vilpittömyydestäsi. Mutta ennen kuin jatkamme, meidän on vedettävä selkeä raja kielen ja totuuden sekä ihmisen luoman teologian ja jumalallisen ilmoituksen välille.

1. ”Allah” ei ole pakanallinen nimi
Sana Allah on peräisin islamia vanhemmalta eikä se ole epäjumalan nimi. Se on johdettu sanasta al-ilah, Jumala, samasta seemiläisestä juuresta, joka löytyy heprean Eloahista ja aramean Alahasta. Arabiankieliset juutalaiset ja kristityt ovat käyttäneet Allahia vuosisatojen ajan; heidän Raamattunsa tekevät niin edelleen.

Kun arabikristitty lausuu Isä meidän -rukousta, jokainen Jumalan esiintyminen on Allah. Kun Jeesus huusi ristiltä: ”Eli, Eli, lama sabaktani” (Matteus 27:46), Eli tarkoittaa minun Jumalani, samaa juurta kuin Allah.

Väite, että arabiankieliset uskovat palvovat eri olentoa sanan äänen perusteella, on sama kuin seemiläisen maailman koko kielellisen jatkuvuuden sivuuttaminen. Koraani otti takaisin saman universaalin arvonimen puhdistaen sen sen ympärille kerääntyneistä välittäjistä ja epäjumalanpalveluksesta. Koraani paljastaa tämän epäjohdonmukaisuuden ja palauttaa Luojan suoran muistamisen ilman kumppaneita tai sijaisia.

2. JHWH ja Allah ilmaisevat saman todellisuuden sisarkielillä
Hepreaksi JHWH tarkoittaa Häntä Joka On, olemassaolon perustaa. Koraani välittää saman olemuksen arabiaksi: "Totisesti, Minä olen Allah, ei ole toista jumaluutta." (20:14)

Eri kirjaimet, sama merkitys. Arabia, aramea ja heprea ovat saman perheen haaroja. Olisi yhtä järjetöntä sanoa, että ranskalainen "dieu" ja englantilainen "god" viittaavat eri olentoihin, kuin väittää, että YHWH ja Allah ovat eri jumaluuksia.

3. Koraani ei poista Nimeä, se palauttaa sen merkityksen. Väität, että Koraani "poisti" jumalallisen nimen. Se ei tehnyt niin. Se laajensi sitä yhdeksälläkymmenelläyhdeksällä ilmoitetulla ominaisuudella: Armollinen, Myötätuntoinen, Elävä, Ylläpitäjä, Totuus ja niin paljon muuta! Nämä eivät ole korvikkeita; ne ovat saman Olennon puolia. Koraani siirtää keskustelun Nimen lausumisesta siihen, miten sen mukaan eletään.

Heprealainen perinne itsessään vältti tetragrammin lausumista kunnioituksesta. Koraani jatkaa tätä kunnioitusta keskittymällä merkitykseen tavujen sijaan.

4. Jeesuksen Jumala ja Koraanin Jumala ovat sama Jumala. Jeesus rukoili Israelin Jumalaa: "Iankaikkinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh. 17:3)

Jopa evankeliumit tekevät selvän eron lähettäjän ja lähetetyn välillä. Koraani yksinkertaisesti palaa tähän selkeyteen: "Messias sanoi: "Oi Israelin lapset, palvelkaa Jumalaa, minun Herraani ja teidän Herraanne." (5:72)

Tämä ei ole Jeesuksen kieltämistä, vaan hänen oman sanomansa säilyttämistä.

5. Koraani ilmoitettiin arabiaksi, mutta se puhuu koko ihmiskunnalle
Koraani tuli arabiaksi, koska sen ensimmäiset kuulijat olivat arabeja, ei siksi, että viesti kuuluisi heille.

"Olemme lähettäneet sen arabiankielisenä Koraanina, jotta ymmärtäisitte." (12:2)

”Se on vain muistutus kaikille maailmoille.” (81:27)
Kieli on väline, ei raja. Sen viisaus puhuttelee jokaista pohdintaan kykenevää sydäntä.

6. Uskon tulisi yhdistää, ei erottaa
Sanaston valvonnan ja kielioppisukulaisten demonisoinnin sijaan vilpittömän etsijän tulisi keskittyä aikamme todelliseen petokseen, Jumalan maailmanlaajuiseen unohtamiseen häiriötekijöiden, egon ja illuusioiden kautta. Valhetta palvelevat menestyvät eripurassa. He iloitsevat, kun uskovat riitelevät sanoista samalla kun maailma luisuu syvemmälle moraaliseen rappeutumiseen.

Todelliset oppineet ja tarkkanäköiset ihmiset eivät vedä vihan rajoja niiden välille, jotka kumartavat samaa Luojaa. He etsivät yhteistä valoa. Jakaminen, hallitseminen ja demonisointi on vallan, ei viisauden, työtä.

7. Oma näkökulmani
Olen lukenut useita Raamattuja, hepreaksi, kreikaksi ja englanniksi, ja kunnioitan syvästi kaikkea aitoa ilmoitusta. En näe maailmaa jakautuneena pelastettuihin ja tuomittuihin leireihin. On monia polkuja, jotka johtavat Yhden tunnistamiseen, ja jokainen vilpitön sielu, joka etsii totuutta ja elää omantunnon mukaan, kulkee kohti samaa Lähdettä. Kieltäydyn rajoittamasta Ääretöntä yhteen sanastoon tai heittämästä kiviä toisiin tekopyhän varmuuden nimissä.

Tosi usko on nöyryyttä Hänen edessään, jota ei voida pidätellä uskontunnustuksilla, mutta joka on läsnä jokaisessa Hänet muistavassa sydämessä.
Lopuksi, mietipä tätä: Rhoda; Allah ja JHWH eivät ole kilpailijoita. He ovat sama Ikuinen Todellisuus, joka puhuu eri ihmiskielillä. Haasteenamme ei ole todistaa Jumalan omistajuutta, vaan vastustaa petoksen järjestelmiä, jotka vieraannuttavat ihmiskunnan Hänestä kokonaan.

Tunnustakaamme tuo ykseys ja toimikaamme sen pohjalta. Muulla tavoin toimiminen palvelee vastustajaa, ei Kaikkivaltiasta.

MSR
MSR
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Rhoda, selvyyden vuoksi, Allah on sama Jumala kuin JHWH – Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Luoja, Hän, joka ilmoitti opastusta jokaisen profeetan kautta. Jälleen kerran ero ei ole siinä, kuka Hän on, vaan ainoastaan ​​kielessä.
Jos lukisit Koraania, kuten ystävällisesti ehdotit minulle Raamatun lukemista, näkisit, että se puhuu samasta Jumalasta, jota sinäkin palvot, ilman kumppaneita, välikäsiä tai jakolinjoja. Ehkä silloin, oivaltavasti ja vilpittömästi, ymmärtäisit, ettemme puhu eri olennoista, vaan samasta Iankaikkisesta.
Jos kaipaat syvempää vuoropuhelua, olen siitä iloinen – mutta ehkä kannattaa ottaa suoraan yhteyttä, jotta voimme keskustella avoimesti sen sijaan, että pelaisimme egotennistä julkisesti. Totuus ansaitsee parempaa.

MSR
MSR
Vastata  Rhoda Wilson
2 kuukautta sitten

Rakas Rhoda,
Kiitos harkitusta viestistäsi. Aistin tässä viestissä pehmeämmän sävyn, ja arvostan sitä todella. Puhut vilpittömästi, ja se ansaitsee aina kunnioitusta.

Minulle näissä keskusteluissa ei ole koskaan kyse uskonnon puolustamisesta tai väittelyn voittamisesta. Koraani, jota seuraan (samanlainen kuin Raamattu, jota sinä seuraat), kutsuu jatkuvasti pohdintaan, etsimään sekä sisäänpäin että ulospäin merkkejä Yhdestä. Etsintäni on johtanut minut näkemään, että suuri osa siitä, mitä nykyään pidetään "uskontona", mukaan lukien valtavirran islam sekä institutionalisoitunut kristinusko ja juutalaisuus, on kerrostunut ihmisen auktoriteetin, politiikan ja perinteen kanssa. Se, mikä alkoi ilmestyksenä, on usein jähmettynyt rituaaliksi ja hierarkiaksi.

Siksi oma huomioni ei ole dogmissa, vaan totuudessa itsessään. Uskon, että sama Luoja, joka puhui profeettojen kautta, puhuu edelleen omantunnon ja älyn kautta, jonka Hän asetti meihin. Jumalallinen kipinä, kuten usein kuvailen sitä, on jo läsnä jokaisessa ihmisessä, joka vilpittömästi etsii todellisuutta.

Luulen, että arvostaisit verkkosivustoani "axisoftruth dot com". Se tutkii juuri näitä teemoja, miten petos toimii nykymaailmassa ja miten ihmiskunta voi palata aitoon Jumalan muistamiseen ilman ihmisen tekemien järjestelmien välittämää vaikutusta. Tässä mielessä tavoitteemme eivät ole kaukana toisistaan: sekä sinun että minun työni pyrkivät paljastamaan illuusioita ja kutsumaan ihmisiä takaisin tietoisuuteen Kaikkivaltiaasta.

Vaikka käytämmekin eri pyhiä kirjoituksia tai kieliä, etsimämme ydin tuntuu huomattavan samankaltaiselta.

Palvomme ei ole sidottu nimiin tai instituutioihin. Hän on sama elämän, oikeudenmukaisuuden ja totuuden Lähde, joka puhalsi hengen meihin kaikkiin. Kunnioittaen ja parhain terveisin. Jatkakaa hyvää työtä paljastaen ympärillämme olevaa petosta.

Best,
MSR

marlene
marlene
2 kuukautta sitten

Abraham on sekä juutalaisten että arabien isä. Allah ei ole jumala! Asiat, joita hän käskee seuraajiensa tehdä, ovat pahoja.